tis ook mijn eerste auto, dus alle problemen zijn nieuw .
het simpele van 4 bouten los 5 rubbers los en weer vastmaken. Was toch minder simpel dan verwacht.
in theorie lijkt alles simpeler.
uitlaat lek?
Moderator: Moderators
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
dat die bouten afbreken komt idd vaker voor.
het is idd een behoorlijke @@@ klus.
je kan um uitboren
raad je wel aan als je er aan begint , de kat er toch onderuit te pakken.
want als je een bout zelf door wilt boren , weet dan wel waar je aan begint.
de bout is nl. harder dan de fles
dikke kans dat je er langs schiet met boren.
zou er zoizo flink wat wd 40 op spuiten voor en tijdens het boren.
als je geluk hebt , hapt de boor op gegeven moment , en dan draait ie het afgebroken stukje misschien door na de andere kant , zodat je het vast kan klemmen met een tang , en er uit kan draaien.
zullen misschien nog wel andere truukjes zijn , maar weet die zo ff niet op te trommelen.
het is idd een behoorlijke @@@ klus.
je kan um uitboren
raad je wel aan als je er aan begint , de kat er toch onderuit te pakken.
want als je een bout zelf door wilt boren , weet dan wel waar je aan begint.
de bout is nl. harder dan de fles
dikke kans dat je er langs schiet met boren.
zou er zoizo flink wat wd 40 op spuiten voor en tijdens het boren.
als je geluk hebt , hapt de boor op gegeven moment , en dan draait ie het afgebroken stukje misschien door na de andere kant , zodat je het vast kan klemmen met een tang , en er uit kan draaien.
zullen misschien nog wel andere truukjes zijn , maar weet die zo ff niet op te trommelen.
Een boortje knapt niet zomaar. Heb je wel snijolie gebruikt, zo niet wd40 misschien?
Het is een kwestie van "langzaam" boren, en af en toe wat wd40 erbij spuiten. Bij gelijkmatige druk en smeering/koeling en een goed boortje met het wel lukken dacht ik.
Maar nu je een stukje boor er in hebt zitten, kan het moeilijk worden.
Als je over de helft bent, kun je proberen in dat stuk al nieuw draad te tappen. Daarna stuk draadstang erin, dan hoef je teminste nooit weer een bout te gebruiken.
Het is een kwestie van "langzaam" boren, en af en toe wat wd40 erbij spuiten. Bij gelijkmatige druk en smeering/koeling en een goed boortje met het wel lukken dacht ik.
Maar nu je een stukje boor er in hebt zitten, kan het moeilijk worden.
Als je over de helft bent, kun je proberen in dat stuk al nieuw draad te tappen. Daarna stuk draadstang erin, dan hoef je teminste nooit weer een bout te gebruiken.
ik gebruikte wd40 als olie, boorde ook langzaam, het ging mooi zijn gangetje, en in een keer ging het makkelijk. dus dacht ben er door, maar niet dus.
ik had er een nieuwe boor voor, een bosch titanium boortje.
ik dacht miss kan ik beter een ander flens er laten opzetten, namelijk die nog op de middendemper zit.
maar goed ik heb er zelf genoeg van op dit moment, het is niet fijn werken in een ruimte van 40-50cm. i know ik had hem ook eraf moeten halen en met kolomboor moet doen, maar ja
iig met de remschijven vervangen geen problemen, mocht ook wel eens.
ik had er een nieuwe boor voor, een bosch titanium boortje.
ik dacht miss kan ik beter een ander flens er laten opzetten, namelijk die nog op de middendemper zit.
maar goed ik heb er zelf genoeg van op dit moment, het is niet fijn werken in een ruimte van 40-50cm. i know ik had hem ook eraf moeten halen en met kolomboor moet doen, maar ja
iig met de remschijven vervangen geen problemen, mocht ook wel eens.