uitlaat lek?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

oke, nu was ik bezig mijn middendemper te vervangen.

begonnen met de flens van de achterdemper te halen, &%*#* vast die bouten maar uiteindelijk toch gelukt.

maar nu naar de kat, ik die bouten eraf halen krak afgebroken. En de 2e volgde, hoe los ik dit op?
Gebruikersavatar
hyperbass
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:47
Locatie: Sliedrecht

Bericht door hyperbass »

bouten warm stoken en dan proberen los te krijgen met een griptank en dan andere bouten er in draaien ik dacht zo uit mijn hoofd dat er een m8 bout in kan dat is dus dop/steeksleutel 13

zou moeten lukken zo heb ik het ook gedaan met met mijn uitlaatspruit stuk die over gaat in de voorpijp
Niet geschoten is altijd mis
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ja maar de bout zit vast aan de kat (vanaf fabriek), dus ik kan hem er dan sowieso niet uitdraaien toch?

dacht zelf miss uitboren, maar dan moet die middendemper er wel eerst af, want die pakking zit ook goed vast, die heb ik ook nog niet los.
Gebruikersavatar
hyperbass
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:47
Locatie: Sliedrecht

Bericht door hyperbass »

zo goed heb ik het nog niet bekeken want bij mij is de kat nog niet los geweest maar best kans dat het om een tapeind gaat met een stukje borst er tussen ( stukje zonder draad gewoon staal) en dat je heb zo los krijg of idd netjes afslijpen gat boren en dat gewoon een bout met moer gebruiken
Niet geschoten is altijd mis
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

hyperbass schreef:zo goed heb ik het nog niet bekeken want bij mij is de kat nog niet los geweest maar best kans dat het om een tapeind gaat met een stukje borst er tussen ( stukje zonder draad gewoon staal) en dat je heb zo los krijg of idd netjes afslijpen gat boren en dat gewoon een bout met moer gebruiken


ik weet het ook niet maar dat (vetgedrukt) was ik van plan.

ook nog tips hoe ik die pakking loskrijgen, heb met hamer en beitel al wat aant slaan geweest maar nog geen beweging in te krijgen.
Gebruikersavatar
hyperbass
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:47
Locatie: Sliedrecht

Bericht door hyperbass »

hamer en beitel? zit zo vast? normaal haal je die zo los misschien roterende staalborstel op de slijptol ofzo hopelijk heb je de flens niet te veel beschadigd anders dicht die niet goed meer af zou toch maar voor de zekerheid wat uitlaat cement ( gun gum) er om heen doen weet je zeker dat die dicht is
Niet geschoten is altijd mis
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ja vrij vast zit ie.

flens is niet beschadigd, igg niet aan de kat kant middendemperflens boeit niet want die gaat toch weg.

de ouwe middendemper hangt nog wel in de rubbers, ik kan die er afhalen en heen en weer gaan buigen, maar aangezien alle bouten van de uitlaat tot nu toe zijn afgebroken, ben ik bang dat er weer wat breekt.
Gebruikersavatar
hyperbass
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:47
Locatie: Sliedrecht

Bericht door hyperbass »

die kans is aanwezig dat het afbreekt anders zou ik het ook niet echt weten van hoe en wat
Niet geschoten is altijd mis
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

nou ja, bedankt voor je snelle reactie in ieder geval, super :bier:

morgen maar weer verder kijken.
Gebruikersavatar
hyperbass
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:47
Locatie: Sliedrecht

Bericht door hyperbass »

graag gedaan beun zelf ook wel wat los op mijn auto's die ik tot nu toe gehad heb en het is allemaal uitlaat geweest en zag het zo staan dus dacht mis kan ik je er mee helpen
Niet geschoten is altijd mis
Plaats reactie