Wat is jouw behaalde topsnelheid??
Moderator: Moderators
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
Nou zal ik je ook gelijk wat eerlijk vertellen, zoals ik al zei, dat de 5e versnelling iets anders is dan die van de k8, maar het echte verschil in toeren komt door de eindoverbrenging.
Wij hebben dus die 5e versnelling erin laten zetten, maar ik zou het denk ik geen 2e keer doen... het brengt te weinig op. zo,n 350 toeren,
Bij 100 a 120 kmph. (dit viel ons achteraf iets tegen)
Met andere woorden wil je echt minder toeren maken, plaats dan de kl bak
Groetjes M&M
Wij hebben dus die 5e versnelling erin laten zetten, maar ik zou het denk ik geen 2e keer doen... het brengt te weinig op. zo,n 350 toeren,
Bij 100 a 120 kmph. (dit viel ons achteraf iets tegen)
Met andere woorden wil je echt minder toeren maken, plaats dan de kl bak
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
De k8 is sneller als de kl met optrekken .
Maar als je een kl bak heb dan trekt hij nog gewoon goed door hoor .
Alleen is de k8 bak sneller in zijn 5 dan de kl met accelereren.
Je moet het zien als een racefiets .
Hoe groter de tandwiel bij de trappers hoe meer kracht je moet zetten om op snel heid te komen .
Je fiets dan wel harder als een kleinere tandwiel .
Bij een kleine tandwiel hoef je minder kracht te zetten om op snelheid te komen maar je accelereren wel sneller.
Alleen is dan de snelheid weer lager .
De k8 en kl bak scheeld ongeveer 750 toeren bij de 120.
Als je dan gas geeft met de k8 bij 4000 dan zit je al bijna aan je max koppel .
De kl moet dan eerst nog naar de 4000 en dan krijg je pas je max koppel .
Maar het scheeld maar 350 rpm bij de 120 .
Dan moet ik er nog even over na denken .
Maar als je een kl bak heb dan trekt hij nog gewoon goed door hoor .
Alleen is de k8 bak sneller in zijn 5 dan de kl met accelereren.
Je moet het zien als een racefiets .
Hoe groter de tandwiel bij de trappers hoe meer kracht je moet zetten om op snel heid te komen .
Je fiets dan wel harder als een kleinere tandwiel .
Bij een kleine tandwiel hoef je minder kracht te zetten om op snelheid te komen maar je accelereren wel sneller.
Alleen is dan de snelheid weer lager .
De k8 en kl bak scheeld ongeveer 750 toeren bij de 120.
Als je dan gas geeft met de k8 bij 4000 dan zit je al bijna aan je max koppel .
De kl moet dan eerst nog naar de 4000 en dan krijg je pas je max koppel .
Maar het scheeld maar 350 rpm bij de 120 .
Dan moet ik er nog even over na denken .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Test-Pilot
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 27 aug 2009, 18:05
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: