Wat is jouw behaalde topsnelheid??

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

xtremethings is er mee bezig alleen ligt de site eruit .

Dit is wel een custom project maar het zou wel leuk zijn .
Ik merk zelf ook dat ik zat vermogen over hebt voor een 6de versnelling .
Bij mij kruipt hij zo naar de 220 alleen vindt ik het niet verstandig om verder te gaan .

Zoals WhiteFinish al aan haalde met de toeren .
Als je meer dan 7250 a 7500 toeren maakt kunnen de kleppen gaan zweven en kan de hele boel naar de klote draaien .
Boven de 7000 toeren zit er toch niks meer .

Moet je voor de gein maar eens 10 sec de moter boven de 7000 toeren laten draaien in zijn 2de versnelling .

Ik lees wel dat er erg veel verschil zit tussen de snelheden .
Misschien is het ook wel handig om de bandenmaat te vermelden ?
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

Mazdarati MX-6 schreef:
Ik lees wel dat er erg veel verschil zit tussen de snelheden .
Misschien is het ook wel handig om de bandenmaat te vermelden ?


Dan zou je ook de spoilers, en bumpers moeten melden , alles heeft namelijk invloed op de snelheid.. ook weersomstandig heden. temperaturen en de weg waar je op rijd, etc etc..
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Ja oke als je het zo bekijkt wel ja .

Maar ik bedoel of je op 15 inch rijd of op 18 inch .
Dat maakt een hoop verschil .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

ja das zeker waar. maar ook de andere factoren die ik noemde hebben een groot invloed.. dus dan zou je echt alles moeten noemen om een goeie vergelijking te kunnen maken ..
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Ja, is ook zo. Afwijking is bij iedereen wat verschillend, maar ook de omstandigheden natuurlijk.

Tijdens een vakantie naar oostenrijk, had ik 215 op de teller staan, en mijn navi gaf 209 aan. Dus toen ik een keer 235 op de teller had staan, dan schat ik zo 229 werkelijk.

Daarbij moet ik wel vertellen, dat het blok rond de 130.000km een komplete revisie heeft gehad. Misschien dat hij daarom nog redelijk doortrekt boven de 200km/u

Verder boeit het me niet hoe hard het gaat, ga liever in 5 sec naar de 100 met een top van 170, dan in 10 sec naar de 100 met een top van 260.

Wat mij wel altijd opvalt, is dat hoe harder ik rijd, dat de auto lekkerder rijd. Zal wel door het model komen :)
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

PascalMX3 schreef:Verder boeit het me niet hoe hard het gaat, ga liever in 5 sec naar de 100 met een top van 170, dan in 10 sec naar de 100 met een top van 260.


Kijk dit is een uitspraak naar mijn hart!! :bier: :bier: 8)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Mazdarati MX-6 schreef:KLZE mx6 met K8 bak 225 km .

Je kan de 5de versnelling wel vervangen van een kl bak in de k8 bak alleen maakt dat niks uit .

De tandwielen zijn het zelfde van de bakken .

Het verschil zit hem in de overbrenging .

Als je de overbrenging over zet van een kl naar een k8 dan heb je gewoon een kl bak . :)

Zoek maar eens op mx6.com , probetalk en google .
Er is een site waar een japanere dit helemaal heeft uitgezocht .

Ik zelf zou gewoon voor een K8 bak gaan met een klze .
Hoe vaak rij je nou op top snelheid ?
En hoe vaak trek je hard op ?

Wat je wel kan doen volgens de mannen van probtalk is de 5de versnelling gebruiken van de FS bak (2l).
Deze schijnt wel groter te zijn .
Echter het na deel is dat je dan een groot toeren gat krijgt tussen de 4 en de 5de versnelling .
Ik heb alleen nog niks kunnen vinden dat dit echt zo is .

Ik heb al een hoop gegoogld en dit zou de enige optie zijn .




Dit klopt grotendeels, wij zijn hier ook mee bezig geweest en hebben dit ook laten veranderen..

De eindoverbrenging van de kl is idd heel anders, deze is langer dan die uit de k8, maar ook de 5e versnelling (het tandwiel) is iets anders, er zitten een paar tandjes verschil in ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Maar rij jij nu ook dan met een K8 en een 5de versnelling van een KL ?

Want overal waar ik zoek zie ik dat de tandwiel het zelfde is .
Het gaat me niet om de snelheid want dat boeit me totaal niet .

Maar met de KL maakt ik zo 3250 rpm bij de 120 en bij de K8 4000 rpm bij de 120 .

Het is eigenlijk meer voor het benzine verbruik .

Als het echt zo is wat jij zegt dan neem ik mijn woorden terug over het verhaal van de tandwielen .
Mij weten baseer ik alleen op het gene wat ik lees en ik kan nergens iets vinden dat er ook echt iemand rijd met zo setup .
De de tandwielen van de FS bak is puur op theorie gebaseerd wat ik lees .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Wij hebben heel goed ons huiswerk gedaan vooraf, en helaas
wisten toen veel mensen het zo even beter te vertellen dan wij :nut:
En nu eindelijk krijgen we toch gelijk 8)

De eindoverbrenging is anders (en een eindoverbrenging is niet de 5e versnelling, maar gelukkig weet jij dat wel!!)

En de 5e versnelling is ook iets anders.

En ja wij hebben idd de 5e versnelling uit een kl bak in de k8 bak laten plaatsen (hebben we ook foto's van :mrgreen: , dus je mag best langs komen om ze te zien ;) :lol:

Motorische Tuning :
2,5 liter V6!!!!!! Dit was de eerste in Nederland!
RVS spaghetti uitlaatspruitstuk
RVS uitlaat handgemaakt van voor naar achter met 4 uitgangen (EPS)
katvervanger (EPS)
versnellingsbak is gereviseerd
K&N filter
luchtinlaat van RVS, hoog gepolijst, handgemaakt (EPS)
5e versnelling van de mx-6 bak in de mx-3 bak geplaatst
vliegwiel van de 1.8

Hier een stukje profiel van MIJN ALLESIE. :angel:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Oke dan neem ik mijn woorden terug .

Maar hoeveel rpm maak jij nu dan bij de 120 ?

Kan jij misschien niet die foto's eens in scannen en mailen ?

Want dan ga ik dit zeker doen in de vakantie .
De koppeling moet dan toch vervangen worden en dan doe ik gelijk de versnellings bak .

Zoals ik al zij kan ik niks vinden over dat iemand dit heeft gedaan .
En dit zal voor mij de eerste keer zijn dat ik aan de bak ga werken .
Dus als jij je kennis zou willen delen dan zou dat super zijn .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Plaats reactie