waterpomp vervangen
Moderator: Moderators
helloo,
Ik had alles ververst,
en nu.
me auto start niet meer!! de waterpomp en driem zitten 100% goed er in, Geen tandje verschoven niks.. De accu was wel eerst leeg,
startkabels erbij gehaald niks nakkes nada... je hoort dat ie net niet de ene geluid wil geven om te starten... ik weet me god niet waar het aan ken liggen...
mvg David
Ik had alles ververst,
en nu.
me auto start niet meer!! de waterpomp en driem zitten 100% goed er in, Geen tandje verschoven niks.. De accu was wel eerst leeg,
startkabels erbij gehaald niks nakkes nada... je hoort dat ie net niet de ene geluid wil geven om te starten... ik weet me god niet waar het aan ken liggen...
mvg David
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
alle stekkers vast ?
weer goeie massa ?
en klinkt misschien heel stom
ik heb een keer het probleem gehad , dat de pulleys verkeerd omzaten ( af fabriek )
dus de timing punten stonden verkeerd op de pulley
met de riem vervangen , schoot de pulley van de timing af.
geen probleem ... gewoon weer op de timing punten zetten , riem er op en klaar is kees.
ja nee dus ...
doordat de pulleys verwisseld waren in de fabriek , stonden de timing punten verkeerd op de pulleys.
en ik ging er van uit dat deze klopten.
toen bleek dat ie niet wou starten en back fire's gaf , ging ik op zoek.
en na heel lang zoeken kwam ik hier bij uit.
timing stond royaal verkeerd , zeg maar gewoon een have slag op de koppen.
pulleys verwisseld , riempje er op en hij liep weer
weer goeie massa ?
en klinkt misschien heel stom
ik heb een keer het probleem gehad , dat de pulleys verkeerd omzaten ( af fabriek )
dus de timing punten stonden verkeerd op de pulley
met de riem vervangen , schoot de pulley van de timing af.
geen probleem ... gewoon weer op de timing punten zetten , riem er op en klaar is kees.
ja nee dus ...
doordat de pulleys verwisseld waren in de fabriek , stonden de timing punten verkeerd op de pulleys.
en ik ging er van uit dat deze klopten.
toen bleek dat ie niet wou starten en back fire's gaf , ging ik op zoek.
en na heel lang zoeken kwam ik hier bij uit.
timing stond royaal verkeerd , zeg maar gewoon een have slag op de koppen.
pulleys verwisseld , riempje er op en hij liep weer
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
kijk eerst even of ze wel goed zitten.
weet alleen even niet welke welke was.
staat een L en een R op
weet dus niet welke de R is en de L
dacht de achterste kop R
en de voorste kop L
kan me iets herinneren dat als je tegen de distributie aan keek , de pullys net verkeerd om zitten ( links de R , en rechts de L )
kijk dit eerst maar eens na voor je gaat schroeven .
in het werk plaats handboek kun je zien welke waar moet.
weet alleen even niet welke welke was.
staat een L en een R op
weet dus niet welke de R is en de L
dacht de achterste kop R
en de voorste kop L
kan me iets herinneren dat als je tegen de distributie aan keek , de pullys net verkeerd om zitten ( links de R , en rechts de L )
kijk dit eerst maar eens na voor je gaat schroeven .
in het werk plaats handboek kun je zien welke waar moet.
heeey,
bedankt voor je reactie,
Ik had even alles na gekeken, En het zit allemaal echt goed erop.
Dus iemand nog verder iets ? Ik had wel een accu die leeg was en geprobeert met startkabels, Alleen geen resultaat.. alle bougies vonken goed en een mooi kleurtje... Dus iemand ideetjes ??????
GRAAAG
mvg david
bedankt voor je reactie,
Ik had even alles na gekeken, En het zit allemaal echt goed erop.
Dus iemand nog verder iets ? Ik had wel een accu die leeg was en geprobeert met startkabels, Alleen geen resultaat.. alle bougies vonken goed en een mooi kleurtje... Dus iemand ideetjes ??????
GRAAAG
mvg david
Tijdens plaatsen startkabels, geen polariteits verwisseling gehad? Geen kortsluiting?
Als je h'm op contact zet, hoor je dan relais inkomen(klikken)?
Krijg je wel brandstof(aanvoerleiding afhalen, en kijken als er brandstof uitkomt tijdens starten)
Tja, gewoon alles nalopen wat je los hebt gehad, en checken. Meer kan ik er ook niet op verzinnen.
Succes
Als je h'm op contact zet, hoor je dan relais inkomen(klikken)?
Krijg je wel brandstof(aanvoerleiding afhalen, en kijken als er brandstof uitkomt tijdens starten)
Tja, gewoon alles nalopen wat je los hebt gehad, en checken. Meer kan ik er ook niet op verzinnen.
Succes