probleem niet op te lossen??
Moderator: Moderators
probleem niet op te lossen??
Hallo,
Sinds mei 2009 heb een mazda MX-3 1.6 16v dohc van het bouwjaar 1998 met nu 162.500 km op de teller.
Nu is het volgende probleem:
Als ik rij tussen de 2500 en 3000 toeren, en ik doe het gas los en ik geef weer gas dan snokt tie eerst eventjes voordat hij harder gaat.
In de 1e en 2e versnelling is het goed voelbaar.
In zn vrij of als je de koppeling intrapt merk ik niks.
Als ik de auto laat terug lopen snokt tie tussen de 3000 en 2500 toerental ook terug.
Nu ben ik naar de garage geweest waar ik de auto heb gekocht.
Daar hebben ze vanmiddag geprobeerd om het probleem te verhelpen.
Het verdelerkapje+rotertje is vervangen, auto is uitgelezen.. daar kwam uit dat ze valse lucht trekt, gasklephuis is schoongemaakt en hebben ze nog het een en ander aan versteld en de ontsteking is bekeken of die goed staat.
Tevens zat er een rateltje in de uitlaat en lekte de auto ook wat olie, dat was gisteren al verholpen.
Nog geen half jaartje terug stotterde die ook voornamenlijk tussen de 2500 en 3000 toeren. Toen is de ontsteking goed gezet bij de garage en heeft ze een tijd goed gereden.
Bij de garage zeiden ze dat het probleem niet helemaal / of moeilijk weg is te halen. Omdat het ook wel een beetje aan het type moter licht die erg zenuwachtig is...?
Waar zou het aan kunnen liggen??
Sinds mei 2009 heb een mazda MX-3 1.6 16v dohc van het bouwjaar 1998 met nu 162.500 km op de teller.
Nu is het volgende probleem:
Als ik rij tussen de 2500 en 3000 toeren, en ik doe het gas los en ik geef weer gas dan snokt tie eerst eventjes voordat hij harder gaat.
In de 1e en 2e versnelling is het goed voelbaar.
In zn vrij of als je de koppeling intrapt merk ik niks.
Als ik de auto laat terug lopen snokt tie tussen de 3000 en 2500 toerental ook terug.
Nu ben ik naar de garage geweest waar ik de auto heb gekocht.
Daar hebben ze vanmiddag geprobeerd om het probleem te verhelpen.
Het verdelerkapje+rotertje is vervangen, auto is uitgelezen.. daar kwam uit dat ze valse lucht trekt, gasklephuis is schoongemaakt en hebben ze nog het een en ander aan versteld en de ontsteking is bekeken of die goed staat.
Tevens zat er een rateltje in de uitlaat en lekte de auto ook wat olie, dat was gisteren al verholpen.
Nog geen half jaartje terug stotterde die ook voornamenlijk tussen de 2500 en 3000 toeren. Toen is de ontsteking goed gezet bij de garage en heeft ze een tijd goed gereden.
Bij de garage zeiden ze dat het probleem niet helemaal / of moeilijk weg is te halen. Omdat het ook wel een beetje aan het type moter licht die erg zenuwachtig is...?
Waar zou het aan kunnen liggen??
Laatst gewijzigd door RenssMX3 op 04 feb 2010, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Het eerst wat in mij opkomt is is een vervuild gasklephuis
Wellicht dat een van je vris kleppen ook niet goed opend/sluit. Loop gewoon even alle vacuum slangetjes na.
Heb je ook al geprobeerd om de auto uit te lezen?
Wellicht dat een van je vris kleppen ook niet goed opend/sluit. Loop gewoon even alle vacuum slangetjes na.
Heb je ook al geprobeerd om de auto uit te lezen?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
WhiteFinish schreef:Het eerst wat in mij opkomt is is een vervuild gasklephuis
Wellicht dat een van je vris kleppen ook niet goed opend/sluit. Loop gewoon even alle vacuum slangetjes na.
Heb je ook al geprobeerd om de auto uit te lezen?
Ze hebben bij de garage vanmiddag de auto uitgelezen waar ik bij stond, daar kwam uit dat ze valse lucht trekt. vervolgends hebben ze de koelvloeistof even ontlucht en het gasklephuis erafgehaald en schoongemaakt.
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
kijk de aanzuig buis eens na die van de luchtfilter , na je gasklep gaat
deze willen nog wel eens uitdrogen en scheuren tussen de ribbels.
haal even de slang los , en buig deze een beetje , zodat je tussen de ribbels kan kijken
dit komt vaker voor dat deze stuk gaan.
en haal anders de intake er eens af.
er zitten achter en onder een aantal vacuümslangen .
misschien dat er hier eentje los , of gescheurd is.
misschien een van de vacuüm kamers die onder de intake zitten
daar kan ook wel eens een scheurtje in komen , of de nippel afbreken van waar de slangen op zitten geschoven.
deze willen nog wel eens uitdrogen en scheuren tussen de ribbels.
haal even de slang los , en buig deze een beetje , zodat je tussen de ribbels kan kijken
dit komt vaker voor dat deze stuk gaan.
en haal anders de intake er eens af.
er zitten achter en onder een aantal vacuümslangen .
misschien dat er hier eentje los , of gescheurd is.
misschien een van de vacuüm kamers die onder de intake zitten
daar kan ook wel eens een scheurtje in komen , of de nippel afbreken van waar de slangen op zitten geschoven.
bramx3 schreef:kijk de aanzuig buis eens na die van de luchtfilter , na je gasklep gaat
deze willen nog wel eens uitdrogen en scheuren tussen de ribbels.
haal even de slang los , en buig deze een beetje , zodat je tussen de ribbels kan kijken
dit komt vaker voor dat deze stuk gaan.
en haal anders de intake er eens af.
er zitten achter en onder een aantal vacuümslangen .
misschien dat er hier eentje los , of gescheurd is.
misschien een van de vacuüm kamers die onder de intake zitten
daar kan ook wel eens een scheurtje in komen , of de nippel afbreken van waar de slangen op zitten geschoven.
Ik zal vandaag of morgen even kijken of ik iets kan vinden.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: