lekkage!!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

biggie21
New member
New member
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 nov 2009, 19:35

lekkage!!!

Bericht door biggie21 »

halloo,

ik zal het is uitleggen van het begin af..
ik had een stuk gereden met me auto zoals gewoonlijk en ineens gaat de tempratuur omhoog nAAR het rood .. toen dacht ik al das niet best..
ik stoppen kijken naar me koelvloeistof bakkie was nog vol.. denk meschien me termostaat,ik nog een stuk door gereden was bijna thuis ik denken waar het aan kan liggen hier en daar gekeken nou niks dagje laten staan.. weer gereden weer zelfde verhaal..
toch maar even in me bakkie gekeken helemaal leeeg terwijl als je van buiten naar de bakkie kijkt lijkt ie vol ***** maja kreeg ook al geen warme lucht uit me verwarming enz nou vloeistof gehaalt bijgevult tijdje goed.ineens weer leeg denk nou weer vullen ivm helemaal leeg zijn ..alles weer normaal krijg ik het zelfde verhaal weer en ik kijk onder me auto verrek een plas ik hoopte al niet op een lekke koppakking.. nou ik zoon (pil) gehaald flesje erin gegooit met wat vloeistof me moter ff rustig laten draaien keek onder me auto drupte er gewoon uit nou denk ik dat het me waterpomp is.. ik naar de garage hij even gekeken snel waterpomp zegt ie nou is mijn vraaag wat denken jullie? en is er ergens een goeie uitleg hoe je een waterpomp vervangt ? want volgens mij is het best een duur geintje ?waterpomp zelf is al iets van 100euro ongeveer?

groet
Gebruikersavatar
Mx3 maniac
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1995
Locatie: spaubeek
Contacteer:

Bericht door Mx3 maniac »

als je al de waterpomp zou moeten vervangen moet je ook direct de distibutieriem doen
Mazda Mx3 klZE 2.5 V6 24V 95 white/black kameleon flaked
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je moet even je koelvloeistof bijvullen bij de vuldop en dan alle lucht uit het systeem halen. Niet kvs in je overlooptank gooien want dat is een overloop ;)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

De waterpomp zit bij de distributie. Als je hem wil vervangen moet je die eigenlijk ook wel meenemen. Het is niet aan te raden om dit zelf te doen zonder sleutelervaring (zeker bij de V6).

Waar woon je? Misschien kan iemand van de club je wel helpen...
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

welke heb je de 1.8 v6 of de 1.6?

ik had een tijdje geleden precies hetzelfde gehad, (bakje lijkt idd vol van buiten) bij mij drupte het aan de bijrijderskant naast het wiel. Ik heb een v6,
ik heb toen alleen de pomp laten vervangen koste me ongv 250 euro. Ik vond met riem ook een beetje een te duur grapje en me riem was vrij nieuw.

Xedos hier van het forum vervangt ze ook, ik had dat gezegd tegen de garage toen kreeg ik korting :clown:
biggie21
New member
New member
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 nov 2009, 19:35

Bericht door biggie21 »

bedankt v oor jullie reactie allemaal !!

als ik me waterpomp vervang moet ik ook eigelijk meteen me d-riem vervangen ja dat is wel aan te raden maar goed ik kom uit soest vlak bij amersfoort hilversum, en heb een 1.8 v6 8)

maaare je hoeft tg niet eerst je d-riem los te halen voor je waterpomp of wel? maja tis alleen makkelijk al je het tg doet dat je d-riem ook meteen opnieuw word gedaan.. is mooi ***jes want bij garage laten doen allemaal kost het 700euro denk,,,
is het een kut klus alleen de pomp?? ik ben ook vrijhandig in sleutelen alleen hulp is altijd makkelijk is er een how to? fotos enzz ? stap voor stap..

mvg David
:bouncered:
Gebruikersavatar
hyperbass
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:47
Locatie: Sliedrecht

Bericht door hyperbass »

ik ga er binnenkort ook aan beginnen om waterpomp en distributie te vervangen maar alleen een distributie set voor de v6 koste al €420 en dat was geloof exl btw waterpomp weet ik niet hoe duur die is.

maar in ieder geval succes
Niet geschoten is altijd mis
biggie21
New member
New member
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 nov 2009, 19:35

Bericht door biggie21 »

hyperbass schreef:ik ga er binnenkort ook aan beginnen om waterpomp en distributie te vervangen maar alleen een distributie set voor de v6 koste al €420 en dat was geloof exl btw waterpomp weet ik niet hoe duur die is.

maar in ieder geval succes


zooo dat is wel heel veel man waterpomp de goedkoopste die ik zag is wel 91,70 en setje d-riem gebeuren is best duur maar goedkoper dan dat ik kijk op www.hbase.nl kenteken in drukken en je weet alles van je auto hoe duur enzz

:bier:
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Op de Probestore website is al dat spul wel voordeliger te bestellen:
http://www.fordprobestore.co.uk/store/i ... =2a&page=2
biggie21
New member
New member
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 nov 2009, 19:35

Bericht door biggie21 »

weet iemand toevallig wat voor een waterpomp er op zit ?? van me mx3tje 1.8 uit 92 omdat er 2uitvoeringen sommigen hebben een ronde flens en sommigen hebben een vierkante anders moet ik even me poellie opmeten had alleen geen zin vandaag ivm het weer :blink:
Plaats reactie