verwarming wordt laat warm
Moderator: Moderators
verwarming wordt laat warm
Bij mijn xedos 6 wordt de verwarming pas laat warm (na 10km rijden of zo). Als ie warm wordt doet hij het goed.
Wat kan de oorzaak zijn?
Wat kan de oorzaak zijn?
De motor wordt normaal warm, (na ca. 4km)
Ik heb pas gisteren de heater geprobeerd en kwam tot de conclusie dat hij niet warm werd, pas na een lange rit werd ie opeens warm. Ik dacht eerst ook dat hij wel warm zou worden als de motor op temperatuur is, helaas was dat niet zo. Bij de xedos heb je een draaiknop voor het regelen van de warme/koude lucht. Zou je daarbij ook een mechanisch geluid moeten horen (servo's die de schotjes bewegen)?
Ik heb pas gisteren de heater geprobeerd en kwam tot de conclusie dat hij niet warm werd, pas na een lange rit werd ie opeens warm. Ik dacht eerst ook dat hij wel warm zou worden als de motor op temperatuur is, helaas was dat niet zo. Bij de xedos heb je een draaiknop voor het regelen van de warme/koude lucht. Zou je daarbij ook een mechanisch geluid moeten horen (servo's die de schotjes bewegen)?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
Nu ik een paar ritjes heb gemaakt lijkt het toch goed te komen.
Ik denk dat die 2,5 liter die ik erbij heb gegooid het euvel heeft verholpen.
Hij wordt nu snel warm, stationair lauw maar als je een stukkie harder gaat rijden wordt hij flink warm.
Misschien dat het oude spul verstoppingen heeft veroorzaakt of zo.
Het werkt in ieder geval weer
Ik denk dat die 2,5 liter die ik erbij heb gegooid het euvel heeft verholpen.
Hij wordt nu snel warm, stationair lauw maar als je een stukkie harder gaat rijden wordt hij flink warm.
Misschien dat het oude spul verstoppingen heeft veroorzaakt of zo.
Het werkt in ieder geval weer