Even voorstellen!
Moderator: Moderators
Even voorstellen!
Hoi, laat ik me meteen maar even voorstellen.
Ik ben Daniel
ben 22 jaartjes oud woon in almere.
Op het moment heb ik 2 auto's
een vw polo uit 1996 en een vw golf 1 cabrio uit 1986.
Natuurlijk horen deze beide niet hier op het forum thuis.
maar ik ben op zoek naar een mazda mx3 v6.
nou ja op zoek, ik heb er al een paar gevonden,
aankomende donderdag ga ik bij eentje kijken.
Dus binnekort hoop ik lekker rond te touren in een mx3 v6.
Groetjes,
Daan1402
Ik ben Daniel
ben 22 jaartjes oud woon in almere.
Op het moment heb ik 2 auto's
een vw polo uit 1996 en een vw golf 1 cabrio uit 1986.
Natuurlijk horen deze beide niet hier op het forum thuis.
maar ik ben op zoek naar een mazda mx3 v6.
nou ja op zoek, ik heb er al een paar gevonden,
aankomende donderdag ga ik bij eentje kijken.
Dus binnekort hoop ik lekker rond te touren in een mx3 v6.
Groetjes,
Daan1402
Ja en dan is het zover,
Gister avond wezen kijken naar een zwarte mx-3 1.8
Ziet er goed uit alleen moeten er 2 gaten aan de onderzijde worden dichtgelast.
Zaterdag ga ik hem ophalen en meteen de gaten dichtlassen.
Hopen dat ik hem maandag goed kan keuren als er niet meer aan de hand is.
Groeten Daan
Gister avond wezen kijken naar een zwarte mx-3 1.8
Ziet er goed uit alleen moeten er 2 gaten aan de onderzijde worden dichtgelast.
Zaterdag ga ik hem ophalen en meteen de gaten dichtlassen.
Hopen dat ik hem maandag goed kan keuren als er niet meer aan de hand is.
Groeten Daan
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ik heb hem hoor.
Een zwarte mx-3 1.8
Heb hem op zaterdag 19 September opgehaald
meteen maar doorgereden naar me werk
Daar ben ik lekker bezig geweest om hem klaar te maken voor de APK.
Bleek dat er niet zo erg veel aan mankeerde,
- Paar roestgaten 1 in de dorpel en 1 in de chassisbalk rechtsachter.
- Er miste 1 lampje in een van de koplampen.
- moest originele achterlichten lenen van een maatje met ook een mx-3 1.8 omdat de achterlichten die er in zaten kapot zijn en vol met vocht.
- en 2 nieuwe ruitenwissertjes voor.
Al met al vind ik het reuze meevallen. Dat dacht ik.
Bleek ook dat de remmen rondom helemaal versleten waren.
Op zaterdag 26 September ben ik weer naar me werk toegeweest om de remmen te vervangen.
Remblokken voor en achter,
remschrijven voor en achter.
Bij elkaar koste het maar 317,- euro
Alles ging goed tot ik rechts achter kwam.
De remklauw zat helemaal vast.
De onderste bus was helemaal verroest en zat geen beweging meer in.
Uiteindelijk is het gelukt met flink wat klappen van een hamer.
Alles is weer goed gangbaar en werkt weer zoals het hoort.
Ik had nog steeds mijn radio niet in de mazda gemaakt dus dat werd ook wel tijd.
Wat bleek, Het was een en al een kabel bende achter het dashboard.
Heb de hele middenconsole eruit gehad en het middelste gedeelte van het dashboard.
Nu kwam ik er ook achter dat de Motor ECU gewoon lekker los ligt en dat de bevestigings beugels er niet op zitten. (ook fijn).
Eerst ben ik maar universele iso stekkers gaan halen.
Alle bedrading dat niet meer nodig was heb ik er uitgeknipt en alles opnieuw uitgezocht.
Zaten ook heel veel lange draden bij die er gewoon achter waren gegooid, deze heb ik afgeknipt en weer netjes vastgemaakt waar ze horen.
Er zitten nu eindelijk weer mooie iso stekkers in en de radio werkt.
Alleen de speakers die erin zitten hebben het begeven.
De achterspeakers werken wel maar daar komt niet veel geluid uit en is ook niet zo mooi, en de voorspeakers doen het zowat helemaal niet.
Op de voorspeakers was dikker speakerdraad gemaakt maar die waren vlakbij de deuren afgeknipt om de een of andere reden, deze heb ik er maar gewoon uitgehaald want daar kon ik niets meer mee.
Ik ga in de goede richting met de mx-3 beetje bij beetje wordt alles weer netjes gemaakt.
Een zwarte mx-3 1.8
Heb hem op zaterdag 19 September opgehaald
meteen maar doorgereden naar me werk
Daar ben ik lekker bezig geweest om hem klaar te maken voor de APK.
Bleek dat er niet zo erg veel aan mankeerde,
- Paar roestgaten 1 in de dorpel en 1 in de chassisbalk rechtsachter.
- Er miste 1 lampje in een van de koplampen.
- moest originele achterlichten lenen van een maatje met ook een mx-3 1.8 omdat de achterlichten die er in zaten kapot zijn en vol met vocht.
- en 2 nieuwe ruitenwissertjes voor.
Al met al vind ik het reuze meevallen. Dat dacht ik.
Bleek ook dat de remmen rondom helemaal versleten waren.
Op zaterdag 26 September ben ik weer naar me werk toegeweest om de remmen te vervangen.
Remblokken voor en achter,
remschrijven voor en achter.
Bij elkaar koste het maar 317,- euro
Alles ging goed tot ik rechts achter kwam.
De remklauw zat helemaal vast.
De onderste bus was helemaal verroest en zat geen beweging meer in.
Uiteindelijk is het gelukt met flink wat klappen van een hamer.
Alles is weer goed gangbaar en werkt weer zoals het hoort.
Ik had nog steeds mijn radio niet in de mazda gemaakt dus dat werd ook wel tijd.
Wat bleek, Het was een en al een kabel bende achter het dashboard.
Heb de hele middenconsole eruit gehad en het middelste gedeelte van het dashboard.
Nu kwam ik er ook achter dat de Motor ECU gewoon lekker los ligt en dat de bevestigings beugels er niet op zitten. (ook fijn).
Eerst ben ik maar universele iso stekkers gaan halen.
Alle bedrading dat niet meer nodig was heb ik er uitgeknipt en alles opnieuw uitgezocht.
Zaten ook heel veel lange draden bij die er gewoon achter waren gegooid, deze heb ik afgeknipt en weer netjes vastgemaakt waar ze horen.
Er zitten nu eindelijk weer mooie iso stekkers in en de radio werkt.
Alleen de speakers die erin zitten hebben het begeven.
De achterspeakers werken wel maar daar komt niet veel geluid uit en is ook niet zo mooi, en de voorspeakers doen het zowat helemaal niet.
Op de voorspeakers was dikker speakerdraad gemaakt maar die waren vlakbij de deuren afgeknipt om de een of andere reden, deze heb ik er maar gewoon uitgehaald want daar kon ik niets meer mee.
Ik ga in de goede richting met de mx-3 beetje bij beetje wordt alles weer netjes gemaakt.
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Zo, je hebt er al aardig wat uurtjes in zitten. Volgens mij is deze MX-3 bij jou wel in goede handen!
Daan1402 schreef:Ik heb hem hoor.
Een zwarte mx-3 1.8
Heb hem op zaterdag 19 September opgehaald
meteen maar doorgereden naar me werk
Daar ben ik lekker bezig geweest om hem klaar te maken voor de APK.
Bleek dat er niet zo erg veel aan mankeerde,
- Paar roestgaten 1 in de dorpel en 1 in de chassisbalk rechtsachter.
- Er miste 1 lampje in een van de koplampen.
- moest originele achterlichten lenen van een maatje met ook een mx-3 1.8 omdat de achterlichten die er in zaten kapot zijn en vol met vocht.
- en 2 nieuwe ruitenwissertjes voor.
Al met al vind ik het reuze meevallen. Dat dacht ik.
Bleek ook dat de remmen rondom helemaal versleten waren.
Op zaterdag 26 September ben ik weer naar me werk toegeweest om de remmen te vervangen.
Remblokken voor en achter,
remschrijven voor en achter.
Bij elkaar koste het maar 317,- euro
Alles ging goed tot ik rechts achter kwam.
De remklauw zat helemaal vast.
De onderste bus was helemaal verroest en zat geen beweging meer in.
Uiteindelijk is het gelukt met flink wat klappen van een hamer.
Alles is weer goed gangbaar en werkt weer zoals het hoort.
Ik had nog steeds mijn radio niet in de mazda gemaakt dus dat werd ook wel tijd.
Wat bleek, Het was een en al een kabel bende achter het dashboard.
Heb de hele middenconsole eruit gehad en het middelste gedeelte van het dashboard.
Nu kwam ik er ook achter dat de Motor ECU gewoon lekker los ligt en dat de bevestigings beugels er niet op zitten. (ook fijn).
Eerst ben ik maar universele iso stekkers gaan halen.
Alle bedrading dat niet meer nodig was heb ik er uitgeknipt en alles opnieuw uitgezocht.
Zaten ook heel veel lange draden bij die er gewoon achter waren gegooid, deze heb ik afgeknipt en weer netjes vastgemaakt waar ze horen.
Er zitten nu eindelijk weer mooie iso stekkers in en de radio werkt.
Alleen de speakers die erin zitten hebben het begeven.
De achterspeakers werken wel maar daar komt niet veel geluid uit en is ook niet zo mooi, en de voorspeakers doen het zowat helemaal niet.
Op de voorspeakers was dikker speakerdraad gemaakt maar die waren vlakbij de deuren afgeknipt om de een of andere reden, deze heb ik er maar gewoon uitgehaald want daar kon ik niets meer mee.
Ik ga in de goede richting met de mx-3 beetje bij beetje wordt alles weer netjes gemaakt.

Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
@ JForce : Klopt inderdaad. hij heeft op marktplaats gestaan en hij staat ook op het forum.
Gister heb ik nieuwe speakers gehaald en meteen maar speakerdraad erbij genomen.
Het gaat hier om 2 setjes speakers.
- Shark 16,5 cm compo-set 1000 Watt "bling-bling"
http://kb-audio.nl/speakers/componenten-set/shark-pro-audio-2-weg-compo-set-1000-watt.html
- Shark 620 Watt 13 cm speakers
http://kb-audio.nl/speakers/13-cm/shark-2-weg-620-watt-spakers-1.html
Ik dacht laat ik het eens proberen, kost weinig geld dus waarom niet.
Als er niet het beste geluid uitkomt tja jammer dan ik ben niet van plan om mee te gaan doen aan wedstrijden of wat dan ook.
Vandaag ben ik begonnen met het inbouwen van de speakers en de bedrading.
Het eerste waar ik mee begonnen ben was de achterbank eruit en de kappen in de kofferbak eruit zodat ik overal makkelijk bij kan.
Alleen jammer genoeg kwam ik een paar dingen tegen dat ik niet leuk vind.
Dit is rechts achterin echt vlak naast het scharnier van de rugleuning van de achterbank. ROEST
En links achterin is het hetzelfde helaas.
Ik had voor de zekerheid het ruitensproeierresservoir achterin er ook maar uitgehaald, sproeier deed het toch al niet. En daar kwam ik dit tegen!
Voordat ik verder ga met de speakers en de bedrading ga ik eerst de roestplekken weghalen en weer netjes dichtmaken.
Dus binnekort horen jullie weer hoe het verder gaat.
Gister heb ik nieuwe speakers gehaald en meteen maar speakerdraad erbij genomen.
Het gaat hier om 2 setjes speakers.
- Shark 16,5 cm compo-set 1000 Watt "bling-bling"
http://kb-audio.nl/speakers/componenten-set/shark-pro-audio-2-weg-compo-set-1000-watt.html
- Shark 620 Watt 13 cm speakers
http://kb-audio.nl/speakers/13-cm/shark-2-weg-620-watt-spakers-1.html
Ik dacht laat ik het eens proberen, kost weinig geld dus waarom niet.
Als er niet het beste geluid uitkomt tja jammer dan ik ben niet van plan om mee te gaan doen aan wedstrijden of wat dan ook.
Vandaag ben ik begonnen met het inbouwen van de speakers en de bedrading.
Het eerste waar ik mee begonnen ben was de achterbank eruit en de kappen in de kofferbak eruit zodat ik overal makkelijk bij kan.
Alleen jammer genoeg kwam ik een paar dingen tegen dat ik niet leuk vind.
Dit is rechts achterin echt vlak naast het scharnier van de rugleuning van de achterbank. ROEST


En links achterin is het hetzelfde helaas.

Ik had voor de zekerheid het ruitensproeierresservoir achterin er ook maar uitgehaald, sproeier deed het toch al niet. En daar kwam ik dit tegen!


Voordat ik verder ga met de speakers en de bedrading ga ik eerst de roestplekken weghalen en weer netjes dichtmaken.
Dus binnekort horen jullie weer hoe het verder gaat.
Ik ben tegen Zinloos Geflits!!!!!