nee als goed is niet wat als ik hem door trek bv in de eerste versneling dan slaat de motor uit iets na de 7000 rpm en echt op de top dan slaat de motor snel uit en weer in achter elkaar
Heb zelf ook een 98 laatste type mx3
bij was het in de 1 toen ik m net had, motor bleef gewoon aan. hij sprong gewoon terug van 7600 een paar keer.
zoals dit:
http://www.youtube.com/watch?v=LLxXehZ-bHU
Dis een dyno van een k8 mx-3 met custom intake & exhaust van 97
Ingevoerd in een Optimum Shift Calculator:
met ratio's volgens workshop manual van 95+ mx-3
Computation Results
Using the Criterion for Maintaining the Same Horsepower Before and After Shift:
Finding Best Shift Placement Points For Ratio 3.31 to 1.83:
Found optimum shift RPM at 7275, which achieves 91 horsepower and lowers the RPM To 4022 after shift
Finding Best Shift Placement Points For Ratio 1.83 to 1.31:
Found optimum shift RPM at 7124, which achieves 115 horsepower and lowers the RPM To 5100 after shift
Finding Best Shift Placement Points For Ratio 1.31 to 1.03:
Found optimum shift RPM at 7075, which achieves 122 horsepower and lowers the RPM To 5562 after shift
Maximizing the Area Under the Horsepower Curve:
Finding Best Shift Placement Points For Ratio 3.31 to 1.83:
Found optimum shift RPM at 7353, which achieves maximum area under horsepower curve, and lowers the RPM to 4065 after shift
Finding Best Shift Placement Points For Ratio 1.83 to 1.31:
Found optimum shift RPM at 7243, which achieves maximum area under horsepower curve, and lowers the RPM to 5185 after shift
Finding Best Shift Placement Points For Ratio 1.31 to 1.03:
Found optimum shift RPM at 7173, which achieves maximum area under horsepower curve, and lowers the RPM to 5640 after shift