JForce schreef:hoe weet ik dat zeker? tis een zacht tiktiktitktik geluid.
Wat kost een andere ECU?
damn te veel problemen in 1 keer , begint nu wel erg duur te worden.
Maar ik zou niet weten hoe dat zo in 1 keer stuk kan zijn dan, hij staat al 2 weken stil.ze hebben wel bij de garage een nieuwe thermostaat geplaats die zit er wel in de buurt.
uhm mja een leen ecu van iemand ? om te testen.
zou ook voor jezelf maar ff nagaan of alle bedraging/stekkers aangesloten zitten enzow?
heb de intake er even afgehaald, dat klepje daar binnen trilt niet. toch komt het geluid daar uit de buurt wat hangt er allemaal onder het kleppenhuis dat dit kan veroorzaken. Het kan best zijn dat ze met het verwisselen van mijn thermostaat de stappenmotor een klap heeft gehad(mijn hele alu intake zit nu ook vol krassen) , daarin zitten allemaal magneetjes in toch. Daarvoor had ik het nog nooit gehoord.
waar zit de stappenmotor? of is dat dat cilindervormig zwarte ding?
JForce schreef:heb de intake er even afgehaald, dat klepje daar binnen trilt niet. toch komt het geluid daar uit de buurt wat hangt er allemaal onder het kleppenhuis dat dit kan veroorzaken. Het kan best zijn dat ze met het verwisselen van mijn thermostaat de stappenmotor een klap heeft gehad(mijn hele alu intake zit nu ook vol krassen) , daarin zitten allemaal magneetjes in toch. Daarvoor had ik het nog nooit gehoord.
waar zit de stappenmotor? of is dat dat cilindervormig zwarte ding?
de stappen motor is dat ding die onderaan het gasklephuis zit waar 2 kvs slangetjes op zitten(bypass) en 1 grote dikke zwarte slang op zit.
JForce schreef:ik ben even wezen kijken om andere olie, maarre waar haal je fully synthetic 10w40? kan alleen maar semi-synthetic vinden.
ik had gekeken naar castrol magnatec 10w40 volgens halfords site is dat fully synthetic. maar op de can staat "part synthetic technology."
er zit nu nog valvoline synpower sae 5w30 fully synthetic in.
Op www.kroon-oil.com/nl/ kun je op kenteken zoeken welke olie er wordt aan bevolen.
Bij de Mx-3 is dit de 5W30.
De SYNFLEET SHPD 10W40 is een volsynthetische olie, maar of dit goed is voor dit type motor dat weet ik niet, dat zal ik eens navragen.Er staat wel bij voor Benzine en diesel motoren geschikt maar dat wil niet zeggen voor alle.
Ik zie ook staan dat deze alleen te verkrijgen is van 20,60,200 liter vaten.
Vandaag nieuwe bougiekabels geinstalleerd (K1 Racing Wires 10mm), ratel is wat harder geworden hierdoor. Zou iemand weten hoe dat kan?
hypothese tot nu toe:
HLA geluid is het niet.
Carbon Knock, denkt het niet geluid verdwijnt niet bij warme motor.
Schotelveer kan het zijn, klinkt echt als een metaalachting geluid.