auto koelt niet meer

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

auto koelt niet meer

Bericht door JForce »

stond zonet buiten zag ik een plas koelvloeistof leggen :nut:, even naar garage gegaan thermostaat of waterpomp kapot. Er loopt helemaal geen vloeistof door de motor, resevoir ook helemaal leeg :shock:

Gaat dit veel kosten?
En zijn er ook dingen die je dan beter meteen erbij kunt vervangen?
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

correct me if i'm wrong, maar ik als ik het goed herinner, kan je het beste (of moet zelfs) je distributieriem vervangen aangezien die eraf moet voor de waterpomp, en ik dacht nog wat riempjes maar dat weet ik niet zeker.
Volgens mij kost dit gemiddeld voor de v6 bij een doorsnee garage rond de 1000 a 1200 euro (een hoop geld dus).
Bij mij 1.6 was ik toen der tijd voor 500 klaar.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

:shock: serieus, 1200 das bijna de helft van wat ie koste.

Als het goed is heeft de d-riem ongv 40.000 gedraaid, dus toen ik hem kocht dacht ik dat kan nog wel even mee.

ik dacht dat d-riem vervangen 600 euro koste, dus met water pomp niet superveel meer hoopte ik. 7 a 8 ofzo

is een klde swap nu niet bijna rendabeler?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Als je een motorswap doet moet je dat ook vervangen alleen gaan er minder werkuren zitten in het vervangen van de hele set.

Doe eerst je systeem eens bijvullen en laat je auto draaien (blijf bijvullen) Kijk dan waar ie lekt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

hij staat al bij de garage, ze zouden al even kijken wat het probleem is.
maandag hoor ik meer.

maar als een klde swap bijv 2000 zou kosten dan doe ik dat liever dan 1200 betalen voor een d-riem en waterpomp.
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

RichMX-3 schreef:correct me if i'm wrong, maar ik als ik het goed herinner, kan je het beste (of moet zelfs) je distributieriem vervangen aangezien die eraf moet voor de waterpomp, en ik dacht nog wat riempjes maar dat weet ik niet zeker.
Volgens mij kost dit gemiddeld voor de v6 bij een doorsnee garage rond de 1000 a 1200 euro (een hoop geld dus).
Bij mij 1.6 was ik toen der tijd voor 500 klaar.
\


correct me if im wrong, maar kan me herinneren dat ik met de swap de riem/loop/spanrollen al had gemonteerd.
aangezien ik een verkeerde pomp binne had gehad en later die er weer opgeschroefd had zonder de riem er vanaftehalen..... :roll:
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

dat zou dan dus ook kunnen pat, ik weet dat bij mij alles eraf moest iig.
En meen me ook te herinneren dat ik dit vaker heb gelezen bij de v6jes maar nogmaals ik kan er ook naast zitten natuurlijk.
Maar was jou blok niet nog uit de auto toen der tijd ?
Ik weet dat dit kosten plaatje er ook mee heeft te maken ivm al het werk dat ze eraan hebben met monteren/demonteren omdat er zo weinig werkruimte is.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ja tis lekker vol daar hehe, nou ik hoop dat het meevalt want het geld was eigenlijk voor andere dingen bedoelt.

Maar de monteur zei dat er geen koelvloeistof circulatie was, dus ik vrees dat het een tijdje sparen word weer.
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Ik heb momenteel precies hetzelfde probleem... Waterpomp moet vervangen worden en laat meteen de driem en rollen mee vervangen.. Heb een how-to liggen waarbij het blok gewoon kan blijven liggen, dus ga over een maand of twee ff met een maatje aan de slag om het te laten maken.. Komt idd neer op een eurotje of 900 alleen nemen we dan wel de koppeling ook mee. Alles bij elkaar ongeveer 300 euro bij de fordprobestore.

Ik heb overigens al eens gezien dat bij de v6 een waterpomp vervangen is zónder de driem er af te halen. Je moet alleen wel alle kappen van de driem weg halen. Dus als die nog niet vervangen hoeft te worden zou ik hem lekker laten zitten..
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ik doe het niet zelf, dus ik hoop dat de garage dat dan ook weet. Ze hebben wel eens vaker mx-3 v6 er staan. Weet verder niet wat hier aan gebeurt dan
Plaats reactie