@hiwo

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

uhhh geen idee , staat zo op de dyno-sheet...
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

als je echt het verschil wilt weten zou je em voor montage moeten banken en na montage.
anders blijft het altijd gissen.
als je verder niets hebt aangepast behalve het uitlaat systeem en je gaat over het vermogen van de fabriekopgave heb je dus zoiezo winst :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

Ja dat klopt opzich wel , maar goed dat banken is ook niet goedkoop geloof ik...
Verder heb ik opzich wel wat dingen aangepast, maar dat zijn meer de standaart dingen : luchtfilter , uitlaat , spacers , rangen, bougiekabels...
Geen idee wat dat nu opgeleverd heeft, dus het blijft zoiezo een gok.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

volgens mij was het zo dat een dyno de kracht op wielen meet dan zou het wel kunnen kloppen motor 165pk > 134pk op de wielen.

Merk je het effect van die spacers ook btw?


@Rich-Mx-3
Ja die dyno sheet van hieronder is wel wat uitgebreider dan die ik heb gezien. dat waren voor en na pk/koppel, verder geen andere info.
Laatst gewijzigd door JForce op 24 aug 2009, 16:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Een ander spruitstuk (afhankelijk van het merk) geeft misschien 1,2,3 pk's meer en ong 15 a 20nm koppel.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

dat is wel netjes die 15/20 nm koppel.. :) mjah nog 3,5 weken wachten haha..

Maar nu deze week eerst naar de mazda garage voor het maken van de as-hoes, kan ik teminste mn wielen laten uitlijnen.
Hitteschild van de cat hangt los , mag die ook meteen vastgemaakt worden.
Zou me in totaal tegen de 150 eurie kosten :roll:
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

JForce schreef:volgens mij was het zo dat een dyno de kracht op wielen meet dan zou het wel kunnen kloppen motor 165pk > 134pk op de wielen.

Merk je het effect van die spacers ook btw?

als je bij een goed bedrijf op de bank gaat krijg je niet alleen maar wat pk's op papier te zien, dat zou wel triest zijn.
Dit wordt er dus allemaal gemeten :
@ hiwo als je dit niet hier wilt hebben in je profiel zeg het even dan haal ik het weg,

Afbeelding
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

laat maar staan, vind ik wel intressant.. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

[quote="JForce"]volgens mij was het zo dat een dyno de kracht op wielen meet dan zou het wel kunnen kloppen motor 165pk > 134pk op de wielen.

Merk je het effect van die spacers ook btw?
quote]


Ik zou zo niet kunnen zeggen of de spacers echt een groot verschil maken, denk dat het meer een combinatie is van...
Na het rangen en de spacers is het toerenverloop beter vind ik, en ook onderin de toeren trekt ie wat beter.
Zoiezo blijft de intake met spacers een heel stuk koeler (maar met dit weer word gewoon echt alles warm onder de kap)...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

Zoooo auto is weer gefixt , kan ik weer zonder zorgen rijden en bochten maken haha :mrgreen:
De mazda dealer vond mn velgen echt super :p


Heb weer een nieuw ideetje in mn hoofd zitten , de remklauwen een ander kleurtje geven, vind het niet echt mooi meer nu, dusss eerst even wat info gaan verzamelen..
Afbeelding
Plaats reactie