aandrijfassen eruit halen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

MX3Powerr
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 18 aug 2005, 14:50

aandrijfassen eruit halen

Bericht door MX3Powerr »

Weet iemand hoe deze zitten bevestigd en hoe je ze eruit krijgt.

Heb dit namelijk nog nooit gedaan dus vandaar dat ik het even vraag :)
Gebruikersavatar
paz-3
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jul 2009, 09:43
Locatie: rilland

Bericht door paz-3 »

kan je op 2 manieren doen

draai de naafmoer los en gebruik een poelietrekker oid om de as los te maken van de fusee

1e manier

stofhoes loshalen bij de klem (doe dit alleen als je nieuwe klemmen heb)
en aandrijfas er gewoon uit trekken ( let goed op stof en vuil)
ik bedoel natuurlijk de stofhoes aan de binnenkant

2e manier (beste)
gewoon uit de bak trekken ( links)

3 bouten loshalen achter de motor, en uit de bak trekken
zet wel een opvangbak onder de bak er loopt een beetje olie uit
MX3Powerr
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 18 aug 2005, 14:50

Bericht door MX3Powerr »

waar zitten die bouten precies ?
Gebruikersavatar
paz-3
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jul 2009, 09:43
Locatie: rilland

Bericht door paz-3 »

die zitten aan de achterkant van de motor - rechts, net achter de achterste stofhoes zit een lager daar zul je die bouten vinden
MX3Powerr
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 18 aug 2005, 14:50

Bericht door MX3Powerr »

bekijk jij het als je voor de auto staat of van de bestuurder kant?
Gebruikersavatar
paz-3
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jul 2009, 09:43
Locatie: rilland

Bericht door paz-3 »

vanuit de bestuurderskant :)

zit aan je onderblok vast
MX3Powerr
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 18 aug 2005, 14:50

Bericht door MX3Powerr »

thx zal morgen is kijken :)
MX3Powerr
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 18 aug 2005, 14:50

Bericht door MX3Powerr »

de moeren zijn eruit.
maar de centrale moer van de naaf moet er denk ik dan ook uit zo te zien, dit kan vast met een dopsleutel 32 ? en de as wat tegen houden?
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

die moer moet er ook vanaf
daar zit wel een borging op
die moet je eerst uit peuteren ( of uitboren )
en je hebt idd dop 32 nodig
zou dan je velg er terug op zetten
auto op de grond zetten , en iemand op de rem laten trappen.
en dan los draaien.
moet je wel waarschuwen , die #*#&^@ kunnen echt &#&# vast zitten ;)
ik kreeg um net los met een lucht ratel op 16 bar :shock:
je kan ook een sleutel met dop 32 pakken , en daar een pijp op zetten , zo heb je wat meer kracht
maar pas ook hierbij op.
dat je niet los schiet ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Je hoef de grote moer niet los te halen hoor .

Als je het fusee lichaam los maakt van de draag arm is dat al genoeg .
Dan kan je gewoon je complete wielophanging naar je toe trekken .

Dan maak je de stofhoes los en trek je de as uit de homokineet .
En dan met wat terkkracht trek je de as uit de bak .
(Links als je voor de motor staat)

Rechts moet je ook de hoes los halen van de homokineet aan de bak zijde .
Deze as zit namelijk los in de homokineethuis .
Afbeelding

Als je alles gaat los halen maak je er veel meer werk van dan nodig is .

Het kan ook wel zo als de andere zeggen .
Maar ik zelf vind dit de makkelijkste manier en het minst werk .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Plaats reactie