aandrijfassen eruit halen
Moderator: Moderators
aandrijfassen eruit halen
Weet iemand hoe deze zitten bevestigd en hoe je ze eruit krijgt.
Heb dit namelijk nog nooit gedaan dus vandaar dat ik het even vraag
Heb dit namelijk nog nooit gedaan dus vandaar dat ik het even vraag
kan je op 2 manieren doen
draai de naafmoer los en gebruik een poelietrekker oid om de as los te maken van de fusee
1e manier
stofhoes loshalen bij de klem (doe dit alleen als je nieuwe klemmen heb)
en aandrijfas er gewoon uit trekken ( let goed op stof en vuil)
ik bedoel natuurlijk de stofhoes aan de binnenkant
2e manier (beste)
gewoon uit de bak trekken ( links)
3 bouten loshalen achter de motor, en uit de bak trekken
zet wel een opvangbak onder de bak er loopt een beetje olie uit
draai de naafmoer los en gebruik een poelietrekker oid om de as los te maken van de fusee
1e manier
stofhoes loshalen bij de klem (doe dit alleen als je nieuwe klemmen heb)
en aandrijfas er gewoon uit trekken ( let goed op stof en vuil)
ik bedoel natuurlijk de stofhoes aan de binnenkant
2e manier (beste)
gewoon uit de bak trekken ( links)
3 bouten loshalen achter de motor, en uit de bak trekken
zet wel een opvangbak onder de bak er loopt een beetje olie uit
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
die moer moet er ook vanaf
daar zit wel een borging op
die moet je eerst uit peuteren ( of uitboren )
en je hebt idd dop 32 nodig
zou dan je velg er terug op zetten
auto op de grond zetten , en iemand op de rem laten trappen.
en dan los draaien.
moet je wel waarschuwen , die #*#&^@ kunnen echt &#&# vast zitten
ik kreeg um net los met een lucht ratel op 16 bar
je kan ook een sleutel met dop 32 pakken , en daar een pijp op zetten , zo heb je wat meer kracht
maar pas ook hierbij op.
dat je niet los schiet
daar zit wel een borging op
die moet je eerst uit peuteren ( of uitboren )
en je hebt idd dop 32 nodig
zou dan je velg er terug op zetten
auto op de grond zetten , en iemand op de rem laten trappen.
en dan los draaien.
moet je wel waarschuwen , die #*#&^@ kunnen echt &#&# vast zitten
ik kreeg um net los met een lucht ratel op 16 bar
je kan ook een sleutel met dop 32 pakken , en daar een pijp op zetten , zo heb je wat meer kracht
maar pas ook hierbij op.
dat je niet los schiet
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Je hoef de grote moer niet los te halen hoor .
Als je het fusee lichaam los maakt van de draag arm is dat al genoeg .
Dan kan je gewoon je complete wielophanging naar je toe trekken .
Dan maak je de stofhoes los en trek je de as uit de homokineet .
En dan met wat terkkracht trek je de as uit de bak .
(Links als je voor de motor staat)
Rechts moet je ook de hoes los halen van de homokineet aan de bak zijde .
Deze as zit namelijk los in de homokineethuis .
Als je alles gaat los halen maak je er veel meer werk van dan nodig is .
Het kan ook wel zo als de andere zeggen .
Maar ik zelf vind dit de makkelijkste manier en het minst werk .
Als je het fusee lichaam los maakt van de draag arm is dat al genoeg .
Dan kan je gewoon je complete wielophanging naar je toe trekken .
Dan maak je de stofhoes los en trek je de as uit de homokineet .
En dan met wat terkkracht trek je de as uit de bak .
(Links als je voor de motor staat)
Rechts moet je ook de hoes los halen van de homokineet aan de bak zijde .
Deze as zit namelijk los in de homokineethuis .
Als je alles gaat los halen maak je er veel meer werk van dan nodig is .
Het kan ook wel zo als de andere zeggen .
Maar ik zelf vind dit de makkelijkste manier en het minst werk .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE