Rebuilding klze (Swap klze mx-6 / Swap klde mx3)
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
ziet er allemaal netjes uit
ik die klep afdichtingen vervangen is een k*t werk heb het zelf gedaan bij de garage waar ik gewerkt hebt maar was met mijn mx-5 ook een kleine anderhalf uur bezig 16 klep afdichtingen ma die spie-tjes dat is het meeste werk
heb je btw ook de kleppe gelijk schoon gemaakt en eventueel in geschuurd?
ma puik werk mijn handen kriebele al alleen als ik naar de foto's kijk
ik die klep afdichtingen vervangen is een k*t werk heb het zelf gedaan bij de garage waar ik gewerkt hebt maar was met mijn mx-5 ook een kleine anderhalf uur bezig 16 klep afdichtingen ma die spie-tjes dat is het meeste werk
heb je btw ook de kleppe gelijk schoon gemaakt en eventueel in geschuurd?
ma puik werk mijn handen kriebele al alleen als ik naar de foto's kijk
Niet geschoten is altijd mis
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Ja heb gelijk de kleppen schoon gemaakt .
Maar heb er voor de rest niks aan gedaan .
De kleppen sloten nog goed dus ben daar lekker van afgebleven .
Maar morgen gaat het beginnen .
Heb gister de ecu's eruit gehaald en vandaag op de post gedaan .
Morgen ga ik eerst aan de mx-3 beginnen .
Het meeste ligt al los .
De motors haal ik er pas zaterdag ochtend uit .
Dan is het alleen de spullen overzetten en de koppeling vervangen in de KL bak en dan kan die weer terug in de mx-3 .
Kan nu nog steeds niks doen aan de ZE omdat de drijfstang lagers nog niet binnen zijn .
Dus zal dan eerst de mx-3 helemaal doen .
Maar heb er voor de rest niks aan gedaan .
De kleppen sloten nog goed dus ben daar lekker van afgebleven .
Maar morgen gaat het beginnen .
Heb gister de ecu's eruit gehaald en vandaag op de post gedaan .
Morgen ga ik eerst aan de mx-3 beginnen .
Het meeste ligt al los .
De motors haal ik er pas zaterdag ochtend uit .
Dan is het alleen de spullen overzetten en de koppeling vervangen in de KL bak en dan kan die weer terug in de mx-3 .
Kan nu nog steeds niks doen aan de ZE omdat de drijfstang lagers nog niet binnen zijn .
Dus zal dan eerst de mx-3 helemaal doen .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Zo weer even een update .
Van de week begonnen met het los halen van de stekkers .
Bij de mx-6 heb ik er voor gekozen om de hele kabelboom eruit te halen .
Aangezien ik de ZE nog moet opbouwen heb ik gelijk de mogelijkheid om de kabelboom al op de motor te zetten .
Dan kan ik de motor er zo in hangen en hoeft alleen de kabelboom nog door het schutbord .
Ook kwam ik er achter dat de hoes van de homokineet aan de bakzijde kapot was .
Dus gelijk een mooie gelegenheid om die te vervangen .
De mx-3 is ook al helemaal klaar .
Bij de mx-3 laat ik wel de kabelboom zitten .
Alleen zit de homokineet nog op de bak bij de mx-3 .
Deze kreeg ik niet zo makkelijk los .
Maar dat komt wel als de motor eruit is .
Dan heb je toch wel wat meer ruimte .
Morgen ochtend (Vrijdag) gaan de motors eruit en kan ik beginnen met de koppeling te vervangen en de onderdelen van de k8 op de Kl motor te zetten .
De koppeling die nu in de KL bak zit wil ik weer zelf gaan gebruiken .
Dit is geen racekoppeling maar wel net is beter als een oem koppeling .
Ook gaan we gelijk grootonderhoud plegen aan de DE .
Nieuwe olie , olie filter , benzine filter , koppeling , versnellingsbak olie ,
V-snaar + multie riem , enzo
Foto's volgen nog
Van de week begonnen met het los halen van de stekkers .
Bij de mx-6 heb ik er voor gekozen om de hele kabelboom eruit te halen .
Aangezien ik de ZE nog moet opbouwen heb ik gelijk de mogelijkheid om de kabelboom al op de motor te zetten .
Dan kan ik de motor er zo in hangen en hoeft alleen de kabelboom nog door het schutbord .
Ook kwam ik er achter dat de hoes van de homokineet aan de bakzijde kapot was .
Dus gelijk een mooie gelegenheid om die te vervangen .
De mx-3 is ook al helemaal klaar .
Bij de mx-3 laat ik wel de kabelboom zitten .
Alleen zit de homokineet nog op de bak bij de mx-3 .
Deze kreeg ik niet zo makkelijk los .
Maar dat komt wel als de motor eruit is .
Dan heb je toch wel wat meer ruimte .
Morgen ochtend (Vrijdag) gaan de motors eruit en kan ik beginnen met de koppeling te vervangen en de onderdelen van de k8 op de Kl motor te zetten .
De koppeling die nu in de KL bak zit wil ik weer zelf gaan gebruiken .
Dit is geen racekoppeling maar wel net is beter als een oem koppeling .
Ook gaan we gelijk grootonderhoud plegen aan de DE .
Nieuwe olie , olie filter , benzine filter , koppeling , versnellingsbak olie ,
V-snaar + multie riem , enzo
Foto's volgen nog
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Zo vrijdag de motors eruit gehaald en de onderdelen over gezet .
Ook wilde we het vliegwiel van de K8 motor over zetten op de KLDE .
Kwammen we erachter dat er een race koppeling in zat van exedy .
Dus die ook maar gelijk over gezet op de KLDE .
De nieuwe koppeling laten we nog even liggen die kan altijd nog wel vervangen worden .
Zaterdag dan eindelijk de motor swap .
Kwam er achter dat de mx-3 toch heel wat minder ruimte heeft bij het schudbord .
Zaterdag avond zat de moter erin en was alles aan gesloten .
Zondag ochtend weer vroeg ons bed uit .
Eerst even de mx-6 weer terug op de wielen gezet .
Aangezien we de kriken weer nodig hadden voor de uitlaat lijn .
Daar na eerst de voorbumper in de eerste laag gezet .
Daar na hebben we de flens van de cat aangepast zo dat hioj op de nieuwe rvs headers kon .
Deze zitten normaal gedraait bij de mx-3 en de flens van de mx6 zijn recht .
En dan is dit het resultaat .
Alleen is het nu nog wachten op de ecu's .
Als het goed is komen die van de week weer binnen en dan kunnen we het allemaal gaan testen .
Ook wilde we het vliegwiel van de K8 motor over zetten op de KLDE .
Kwammen we erachter dat er een race koppeling in zat van exedy .
Dus die ook maar gelijk over gezet op de KLDE .
De nieuwe koppeling laten we nog even liggen die kan altijd nog wel vervangen worden .
Zaterdag dan eindelijk de motor swap .
Kwam er achter dat de mx-3 toch heel wat minder ruimte heeft bij het schudbord .
Zaterdag avond zat de moter erin en was alles aan gesloten .
Zondag ochtend weer vroeg ons bed uit .
Eerst even de mx-6 weer terug op de wielen gezet .
Aangezien we de kriken weer nodig hadden voor de uitlaat lijn .
Daar na eerst de voorbumper in de eerste laag gezet .
Daar na hebben we de flens van de cat aangepast zo dat hioj op de nieuwe rvs headers kon .
Deze zitten normaal gedraait bij de mx-3 en de flens van de mx6 zijn recht .
En dan is dit het resultaat .
Alleen is het nu nog wachten op de ecu's .
Als het goed is komen die van de week weer binnen en dan kunnen we het allemaal gaan testen .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE