Uitvallen mx-3 eventueel hei module plaatsen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hyperbass
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:47
Locatie: Sliedrecht

Uitvallen mx-3 eventueel hei module plaatsen

Bericht door hyperbass »

Goededag,

Ik ben hier nieuw op het forum. Dit vanwege ik resent 20 juni 2009 een 1.8 24V V6 '92 mx-3 gekocht heb. alleen nu heb ik na 2 weken het bekende kwaaltje ook het spontaan uitvallen van mijn motor.

Nou is het mij gister over komen voor de 3de x dat die uitviel op de rijksweg met een gangetje van 120 km/h gelukkig de vluchtstrook weten te halen. dacht van nou wacht 10 min dan weer starten zo gezegt zo gedaan maar wou niet meer starten dus de anwb maar gebeld auto op gehaald hun er naar gekeken en zeiden dat mijn bdp sensor kapot is.

nou wil ik die gaan vervangen want zag al eerder ergens op het forum dat iemand hetzelfde had alleen met een klde blok en was het probleem ook over maar had ook iets gelezen over een HEI Module maar weet niet precies hoe het moet. Want zie ook schema's en afbeeldingen met een externe spoel maar is dat ook echt zo zeer nodig om die er bij te plaatsen of is alleen een HEI module meer dan genoeg.

ik heb de zoek functie meerde malen gebruikt en meerdere topic's gelezen maar was nog niet echt duidelijk voor mij dus vandaar dat ik deze topic begin en had ook gelezen dat ik er beter eerst op het forum kon zetten voordat ik wat actie onderneem vanwege ervaringen van andere soms tot een goedkopere en mis beter oplossing kan leiden

mvg

boy
Niet geschoten is altijd mis
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Heeft de ANWB je code's uitgelezen? Want anders weet ik niet hoe ze weten dat je BDP? sensor stuk is.
Je kan zelf storingscodes uitlezen, daar is een topic voor op dit forum. Dat kan veel informatie verschaffen over wat er aan de hand is.

Ik denk zelf dat je in de goede richting zit met de ontsteking als oorzaak.
Dat is nu net iets dat niet als foutcode voorkomt als je de ecu uitleest :)
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
hyperbass
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:47
Locatie: Sliedrecht

Bericht door hyperbass »

nee ze hebben hem niet uitgelezen ze hebben en een bougie kabel los getrokken schroevendraaier in gestokken heb hem toen gestart en kwam geen vonk vanaf zetten en dat van zelf uitlezen had geprobeerd maar kreeg het niet helemaal voor elkaar want was wat vergeten door te verbinden waardoor mijn led je constand bleef branden maja het was ook laat

maar nu is mijn vraag nog als die sensor kapot is is dan mijn onsteking niet naar de klote want dan zet ik er een hei module tussen. want dat zou dan het hele probleem moeten verhelpen wat ik zo uit andere topics op kon maken
Niet geschoten is altijd mis
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Als je krukaspositie sensor stuk is dan zie je dat als je de storingscodes uitleest.
Dus geen code= zeer ws de ontsteking, wel code=ws niet de ontsteking maar wat er aangegeven wordt.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
hyperbass
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:47
Locatie: Sliedrecht

Bericht door hyperbass »

ok bedankt zal is kijken van hoe en wat

alleen nog 1 vraag hoe moet ik nou zo'n hei module aansluiten met of zonder externe spoel? en waar dat ik dan een externe spoel kan kopen als dat wel nodig is?
Niet geschoten is altijd mis
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Er is net wat hierover voorbij gekomen.

Kijk even verder op deze pagina, daar vind je al aardig wat info.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
hyperbass
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:47
Locatie: Sliedrecht

Bericht door hyperbass »

ik heb sommige topics over het aansluiten van een hei module gelezen snap het een beetje alleen wil ik weten moet je nou wel of geen externe spoel er bij doen

daar kom ik niet echt wijs uit van de topics want ik zie foto's van een hei module met externe spoel er bij van een ford probe als ik het goed heb
Niet geschoten is altijd mis
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Nee, je hebt geen externe coil nodig. Je kan gewoon alleen de hei gebruiken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
hyperbass
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:47
Locatie: Sliedrecht

Bericht door hyperbass »

oke bedankt dat wou ik ff wete wat ga vrijdag een hei halen

bedankt voor het reageren
Niet geschoten is altijd mis
Gebruikersavatar
hyperbass
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2009, 20:47
Locatie: Sliedrecht

Bericht door hyperbass »

donderdag avond mijn bdp sensor vervangen ik dacht nou dat is het probleem over. maar verkeerd gedacht ik was naar lucifer aka kevin gegaan om een hei module te halen om die er tussen te zetten. heen weg niets aan de hand de module op gehaald nog ff zitten praten over de problemen enzo die voor kunnen komen.

na een half uurtje 3 kwartier ben ik weer op huis aangegaan valt die op de a2 gewoon weer uit en niet meer starte dus de anwb weer gebelt voor de 2de x in 1 week tijd die gekomen auto weg gesleept naar een veilige plek daar naar gekeken onsteking kapot.

Tijdens het gesprek bij kevin kwam te boven dat die nog 2 ontstekingen had liggen dus ik bellen naar hem bleek nog dat het toevallig dezelfde te zijn en dat ik hem nog op kon halen ( was +/- 23:30 ) echt gewoon super dat dat nog kon zo laat.

Ben samen met de beste man van de anwb in de auto gestapt en naar kevin toe gereden ontsteking op gehaald er op gezet en tik lope nadat de ecu was gereset.

was om ff kwart over 7 weg gegaan en was om half 2 pas weer thuis.

Maar nog ff terug te komen op het antwoord van Fullsize dat als die geen fout melding geeft met het uitlezen dat wss de ontsekking niet kapot is was dus niet het geval want de anwb kreeg geen enkele fout melding met het uitlezen. ( ik had het zelf ook al geprobeerd maar dacht dat ik het fout deed want er gebeurde niets)

maar bij deze heb ik maar besloten om op zoek te gaan naar een andere ontsteking dus eentje met externe coil enzo
Niet geschoten is altijd mis
Plaats reactie