Afgelopen weekend heb ik de standaard brandstofpomp vervangen door een walbro 255LPH pomp. Hieronder een korte how to, helaas zonder foto's.
1. haal de tankdop los zodat de druk van de brandstoftank af is.
2. Demonteer de zitting van de achterbank.
3. In het midden zit een een plaatje, haal de stekker boven dit plaatje los.
4. haal de 4 schroeven los en verwijder het plaatje.
5. nu komt er een deksel tevoorschijn met 2 slangen daarop aangesloten.
6. haal deze slangen met een tang los. Let op er komt nog een beetje benzine uit de slangen.
7. haal de schroefjes uit de deksel.
8. nu kan het geheel uit de tank worden gehaald. Doe dit voorzichtig aangezien de vlotter er ook aan vastzit. Nu het geheel los is kan de pomp worden verwisseld.
9. de om de pomp los te halen moet aan de bovenzijde de stekker worden losgehaald en de brandstof slang worden losgekoppeld. verder zit er de pomp me een schroef vast aan de bevestingsstang en met een rubber band ook deze moeten verwijderd worden.
10. bij de walbro pomp passen alle aansluitingen op de orginele stekkers en leidingen dus deze kunnen zonder problemen worden aangesloten.
11. Schuif de rubber band om de pomp tot ongeveer halverwege.
12. aan de onderzijde van de pomp moet een nieuwe brandstoffilter worden aangesloten. er wordt een klein ringetje bijgeleverd waarmee de filter aan de pomp moet worden bevestigd dit ringetje is het makkelijkste met een dop 7 vast te drukken.
13. Aan de onderzijde van de pomp moet het rubber kapje worden teruggeplaatst, gebruik hiervoor het orgineel aangezien het meegeleverde kapje te dik is (de pomp is namelijk langer)
14. Schoef het de brandstofpomp weer vast op de bevetigingsrail.
15. plaats het geheel terug in de brandstoftank, het past maar op 1 manier.
16. Schroef de deksel weer vast en sluit de brandstofslangen weer aan.
17. Schoef het plaatje weer vast en sluit de stekker aan.
18. Plaats de achterbank terug.
19. Schroef de tankdop dicht.
20. De auto zal doorgestart moet worden om de bezineleiding weer te vullen maar dit heb ik niet gedaan aangezien met blok uit elkaar ligt.
brandstofpomp vervangen
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: brandstofpomp vervangen
hyperman schreef:Bij deze de aanvulling van foto's
Afgelopen weekend heb ik de standaard brandstofpomp vervangen door een walbro 255LPH pomp. Hieronder een korte how to, helaas zonder foto's.
1. haal de tankdop los zodat de druk van de brandstoftank af is.
2. Demonteer de zitting van de achterbank.
3. In het midden zit een een plaatje, haal de stekker boven dit plaatje los.
4. haal de 4 schroeven los en verwijder het plaatje.
5. nu komt er een deksel tevoorschijn met 2 slangen daarop aangesloten.
6. haal deze slangen met een tang los. Let op er komt nog een beetje benzine uit de slangen.
7. haal de schroefjes uit de deksel.
8. nu kan het geheel uit de tank worden gehaald. Doe dit voorzichtig aangezien de vlotter er ook aan vastzit. Nu het geheel los is kan de pomp worden verwisseld.
9. de om de pomp los te halen moet aan de bovenzijde de stekker worden losgehaald en de brandstof slang worden losgekoppeld. verder zit er de pomp me een schroef vast aan de bevestingsstang en met een rubber band ook deze moeten verwijderd worden.
10. bij de walbro pomp passen alle aansluitingen op de orginele stekkers en leidingen dus deze kunnen zonder problemen worden aangesloten.
11. Schuif de rubber band om de pomp tot ongeveer halverwege.
12. aan de onderzijde van de pomp moet een nieuwe brandstoffilter worden aangesloten. er wordt een klein ringetje bijgeleverd waarmee de filter aan de pomp moet worden bevestigd dit ringetje is het makkelijkste met een dop 7 vast te drukken.
13. Aan de onderzijde van de pomp moet het rubber kapje worden teruggeplaatst, gebruik hiervoor het orgineel aangezien het meegeleverde kapje te dik is (de pomp is namelijk langer)
14. Schoef het de brandstofpomp weer vast op de bevestigingsrail.
Bij mij was de aansluiting niet goed tussen de walbro en mijn originele pijpje. Zoals te zien komt de pomp tegen het pijpje aan. Ik heb een stukje van dit pijpje afgezaagd, in mijn mening kan dit goed aangezien er toch een stuk brandstofslang tussenzit.
15. plaats het geheel terug in de brandstoftank, het past maar op 1 manier.
16. Schroef de deksel weer vast en sluit de brandstofslangen weer aan.
17. Schoef het plaatje weer vast en sluit de stekker aan.
18. Plaats de achterbank terug.
19. Schroef de tankdop dicht.
20. De auto zal doorgestart moet worden om de bezineleiding weer te vullen maar dit heb ik niet gedaan aangezien met blok uit elkaar ligt.
Hier kan je zien hoe klein eigenlijk de brandstofpomp is
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences