SstennizZ schreef:Brug voor het inbouwen van een shortshifter? Krik met assteunen is voldoende hoor.. Alleen die veer terugmonteren.. Is mij nog niet gelukt...
kan je er wel mee schakelen nou zonder veer?
Vond het toen ook een vervelende klus maar na ff frotte heb ik hem er toch in wete te porre
Schakelen zonder veer gaat prima. Als ik hem met twee handen vastpak en hard omhoog trek, dan komt hij omhoog.. Maar geloof niet dat ik dat vaak tijdens het rijden doe......
ey ff een vraag... Hoe weet k nu eigenlijk of k de s s goed om erin heb ? :p heb m nu een paar dagen erin zitten en nergens problemen mee , schakeld fijn. Maar heb r tijdens t monteren niet egt opgelet
heb nu in de 3e en 5e versnelling, een hele lichte ratelend geluid...
in de 5e loopt ie op met de toeren (geluid word hoger)...
Ook als ik n beetje tegen de pook aanduw hoor je wat geluid.
Weet iemand wat dat kan zijn ? volgens mij zit ie goed in de versnelling, slipt niet door en ruik ook niks verder.
Mischien dat ie te strak erin zit ?
Door de fabriek wordt een pook gedempt door gebruik van zachte materialen. Deze demping zorgt er voor dat je de herrie die de bak maakt niet in het interieur krijgt door contactgeluid.
Jij heb andere hardere verbindingen en misschien ook wel een holle knop. Dan hoor je de bak ineens wel.
aahhh ok was al bang dat ik na 3 dagen met de shortshifter de bak al aan gort gereden had.
Ben net nog een stuk gaan rijden , in de 5 hoor je een fluittoon die mee gaat met de toeren.
Kan zijn dat ik dat al eerder had, mjah met nieuwe dingen ga je altijd opzoiets letten