MX-3 1.8 kopen

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

Die mx-3 ziet er zo op de foto,s niet slecht uit. blokje ziet er ook schoon uit. gewoon ff een kijkje nemen en je ziet het . je bent niet tot kopen verplicht ja..

Alleen lijkt me de prijs nogal een de hoge kant, als je gaat vergelijken wat hier op het forum wordt aangeboden. tenzij je natuurlijk graag een standaard mx-3 wilt hebben..

( en de grijze is in vergelijking niet eens zo duur als met deze zwarte mx-3)
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Ja, ik wil graag gewoon een 1.8 zonder bodykit.

wat zou een goede prijs zijn om te bieden?
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

Bedrijven bieden vaak auto's aan op het internet voor "speciale internet prijzen" Dus geen beurt, apk of garantie. Qua prijs is er meestal niet veel meer te regelen.
Bij een particulier kun je wel wat meer handelen met de prijs. Geef aan wat je er voor over hebt (niet de helft van de vraagprijs bieden natuurlijk, wel een redelijk bedrag) en dan kom je vanzelf wel bij elkaar.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ja oke nou dan bekijk ik de auto eerst even bedankt iig.
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

dat klopt, maar zoals je in het ander topic ook kunt lezen bedoelde hij dat op maandag het postkantoor dicht is en dat je dan niet het kenteken kunt overschrijven.

Je moet namelijk met het kenteken naar een postkantoor (kijk even op internet welke want niet ieder postagentschap of kantoor kan kentekens overschrijven) dan kun je het kenteken op jouw naam zetten, alleen dan staat de auto op jouw naam geregistreerd. Je ontvangt dan teven een vrijwaringsbewijs voor de oude eigenaar, hij heeft deze weer nodig om zijn verzekering op te zeggen en als bewijs dat de auto niet meer van hem is.

Zoals Jeroen (Turbulence) al zei, ik zou pas betalen als je hem op je naam hebt staan (of een gedeelte voor over schrijven en de rest daarna). Ook kun je het beste met de oude eigenaar samen naar het postkantoor gaan, kun je gelijk alles afhandelen.


Suc6 ermee.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

bedankt :)
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

Helemaal mee eens.

Neem iemand mee die verstand heeft van autos en het liefst ook kennis heeft van de MX-3. Misschien woont er een lid van deze club bij jou of de verkoper in de buurt die wel even met je mee wilt gaan kijken. Hier een (niet helemaal complete / up to date) map van MX-3 eigenaren.

Kijk de auto bij bezichtiging goed na (en niet alleen de buitenkant!) op mankementen en roest. Zorg ook dat je een goede testrit maakt. Overleg dan met je metgezel (liefst waar de verkoper niet bij is) wat de staat is van de auto, wat hij op korte termijn aan onderhoud nodig heeft en haal dat van de vraagprijs af (tenzij hij van te voren deze mankementen al aangegeven heeft en dat al van de prijs af is). Daarna weerleg je dat met de verkoper.

Mocht je tot een akkoord komen en besluiten om hem te kopen regel dan eerst de verzekering zodat je alleen een belletje hoeft te doen zodra hij overgeschreven is op jouw naam en je niet onverzekerd ermee naar huis rijd.

Ga samen naar het postkantoor om hem over te schrijven, is veel makkelijker/sneller en je kan daar ook meteen de betaling regelen.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

als je nu een keer eentje hier in friesland hebt gevonden of vlak bij en je het niet vertrouwd dan wil ik best wel een keer met je meegaan te kijken of het wat is of niet...

aangezien ik las dat je ook uit friesland komt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

haha ja wolvega is hier niet ver vandaan opzich :)

ik woon in ijlst vlakbij sneek, maar ik had al even gezocht in friesland maar kon niet echt iets vinden.
Plaats reactie