Xenon verlichting verboden van af 1 mei 2009.....

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

Xtremer schreef:Met mijn apk hadden ze niks te klagen over de Xenon, Zover ik weet geld dit voor auto's van 2006 en jonger.

Quote uit startpost :

De in de Regeling voertuigen, artikel 5.2.51 onder b, genoemde eisen voor gasontladingslampen gelden alleen voor voertuigen die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen (op kenteken zijn gezet).

Ook de locale politie wist hiervan niks te melden en hoeven ze niet te controleren op Xenon


voor apk maakt xenon niet uit, zolang het maar wit licht uitstraald tot een max van +/- 8000K als ik me niet vergis en nieuwe autos vanaf 2007(gebruik zijn genomen en op kenteken zijn gezet). moeten voorzien zijn van een koplamsproeiinstalatie en hoogte regeling.
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Ik heb zelf xenon geïnstalleerd bij de mx-3 samen met witte leds in de stadsverlichting. Het staat heel mooi en heb dan ook geen zin om het weer als vanouds te maken.

Overigens heb ik mijn xenon niet laten afstellen, maar staat hij gewoon keurig netjes op de weg en ben er ik er ook van overtuigd dat ik geen mensen verblind (niet meer dan halogeen iig!)
Afbeelding
Visser
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:11
Locatie: Werkendam

Bericht door Visser »

Xtremer schreef:
voor apk maakt xenon niet uit, zolang het maar wit licht uitstraald tot een max van +/- 8000K als ik me niet vergis en nieuwe autos vanaf 2007(gebruik zijn genomen en op kenteken zijn gezet). moeten voorzien zijn van een koplamsproeiinstalatie en hoogte regeling.


Begrijp ik hieruit dus dat mijn auto een koplampsproei installatie moet hebben? Ik heb de MX van Jeroen (Turbulence) ongeveer een anderhalve maand geleden overgekocht...
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

nee nieuwe auto's en op kenteken gezet dus ingevoerd in het register.
Het draait hier echt om bouwjaar en niet om wisseling van eigenaar ;) als het goed is :lol:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
PaTjE
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 434
Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City

Bericht door PaTjE »

RichMX-3 schreef:nee nieuwe auto's en op kenteken gezet dus ingevoerd in het register.
Het draait hier echt om bouwjaar en niet om wisseling van eigenaar ;) als het goed is :lol:


ja idd! nieuwe auto's vanaf 1-1-'07 en ingevoerde auto's
Visser
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 feb 2009, 20:11
Locatie: Werkendam

Bericht door Visser »

Okee thanks! :)
Is in ieder geval nog een klein pluspuntje naast al die klote regeltjes omtrent de xenon verlichting.
Plaats reactie