Diepe plas met water, nu doet mijn MX3 heel raar

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
*p.e.t.e.r.*
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2007, 16:51
Locatie: Uithoorn

Diepe plas met water, nu doet mijn MX3 heel raar

Bericht door *p.e.t.e.r.* »

Ik heb een groot probleem met mijn Mx3 1.8 V6.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Afgelopen nacht reed ik met mijn Mx3 door een hele diepe plas met water heen.
Ze waren daar met de weg bezig en ik stond tot mijn mist lichten in het water.
Mijn auto liep toen heel beroerd, hij begon te stotteren, er kwam een pruttelend geluid uit de uitlaat en trok slecht op.
Na 5 minuten rijden was dit voor bij.
Toen ik eenmaal de snelweg op reed trok hij heel slecht op en begon ook te stotteren. Eenmaal bij de 120KM was dit voorbij, tot dat ik bij een stoplicht kwam en mijn auto uit viel. Hij starte daarna weer vrij makkelijk.
Het uitvallen onder de 2000 toeren stopte helaas niet.
Hoe langer de dag duurt hoe beroerder de MX3 ging lopen. De MX3 bleef steeds vaker uitvallen, steeds moeilijker te starten, steeds meer vermogen verlies (hij trok haast niet meer op) en er kwam een steeds hardere geluid uit de uitlaat.

Op mijn werk heb ik heb ik vrijwel alle belangrijke factoren gecontroleerd die hier mee te maken zou kunnen hebben bij mijn weten.
Ik ben zelf 1e bedrijfsmonteur en mijn ideeën zijn op waar aan het zou kunnen liggen.
Misschien kunnen jullie mij helpen waar aan het misschien zou kunnen liggen.

Groetjes, Peter
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

heb je eens gekeken of er nog veel water in de uitlaat zit???

daardoor kan hij heel slecht gaan lopen, heb dit zelf ook al eens meegemaakt.

nadat de uitlaat weer helemaal kurkdroog van binnen was (ook alles uit de dempers en cat) toen liep hij weer helemaal super.
Gebruikersavatar
*p.e.t.e.r.*
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2007, 16:51
Locatie: Uithoorn

Bericht door *p.e.t.e.r.* »

Dat is een uitlaat op maat van voor tot RVS van HKS met een Katvervanger.
Ik heb net gekeken maar mijn uitlaat ik kurk droog.
Laatst gewijzigd door *p.e.t.e.r.* op 18 mei 2009, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

natte bedrading onder de kap?
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
*p.e.t.e.r.*
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2007, 16:51
Locatie: Uithoorn

Bericht door *p.e.t.e.r.* »

Hier ben ik gelijk naar gaan kijken.
Het was wel een beetje nat onder de kap. Ik heb alleen wat water gevonden in 1 bougiegat. Ik heb toen alle bougie's er uit gehaalt alles laten drogen, de gaten goed droog gemaakt met een luchtspuit.
(toen ik dit zag dacht ik dat het hier aan lag)
Eenmaal alles weer in elkaar en starten. De MX3 starte nog steeds heel erg beroerd, stationair liep hij nog steeds onder de 500 toeren en de motor viel weer uit.

Bedankt voor het reageren !
Gebruikersavatar
*p.e.t.e.r.*
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2007, 16:51
Locatie: Uithoorn

Bericht door *p.e.t.e.r.* »

Mijn bobine geeft 14.73 K OHM aan.

Is dit een goede waarde??

Gr.
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

Hallo

kijk even na of de bougie`s goed zijn en goed vonken kan zijn dat het water deze hebben stuk gemaakt

en alle stekkers nakijken of deze ook echt droog zijn

p.s die van mij loopt stationeer ook 500 toeren blijft gewoon draaien

en kijk je ontsteking na water en stroom gaan niet samen nee
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Heb je een cold air intake?
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
*p.e.t.e.r.*
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2007, 16:51
Locatie: Uithoorn

Bericht door *p.e.t.e.r.* »

Na het uitlezen van me ecu blijkt het een probleem te zijn met de egr. De egr-sensor gaf een verkeerde waarde aan omdat de egr open bleef steed continu. nu is ie dicht en ik heb de stekker er vanaf gelaten en het hele probleem is weg.
Bedankt voor het meedenken
Plaats reactie