KL-ZE Hoog Compressie Turbo
Moderator: Moderators
KL-ZE Hoog Compressie Turbo
Hey
Ben laatst bij jeroentje geweest on het even over mijn Zomer/Herfst Project te hebben , een Turbo op mijn ZE Hoog Compressie .
Nou weet ik al dat een turbo beter te maken is op een KL-DE of KL-ZE laag compressie blok .
Mijn Vraag is kan ik de compressie ratio van mijn KL-ZE ook lager maken door bij voorbeeld de krukas van een DE er in te leggen of door er iets anders mee te doen (heb geen flauw idee of het mogelijk is :P)
En weten jullie wat het verschil is tussen een turbo op een laag compressie blok en her hoog compressie blok (kwa vermogen en stabilitijd enzo) .
Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen .
Ben laatst bij jeroentje geweest on het even over mijn Zomer/Herfst Project te hebben , een Turbo op mijn ZE Hoog Compressie .
Nou weet ik al dat een turbo beter te maken is op een KL-DE of KL-ZE laag compressie blok .
Mijn Vraag is kan ik de compressie ratio van mijn KL-ZE ook lager maken door bij voorbeeld de krukas van een DE er in te leggen of door er iets anders mee te doen (heb geen flauw idee of het mogelijk is :P)
En weten jullie wat het verschil is tussen een turbo op een laag compressie blok en her hoog compressie blok (kwa vermogen en stabilitijd enzo) .
Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen .
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen
Ik heb het KLZE laagcompressie blok met turbo van Mikee overgenomen.
Hij heeft ongeveer 1 jaar met deze setup gereden, wat geresulteerd heeft in 2x opnieuw opbouwen van het blok. Vermogen lag op 290-350 pk afhankelijk van de turbo druk.
De laatste ervaring met jeroen, inbouwen van dit blok zonder turbo, waren voor mij niet zo heel positief overigens..
Hij heeft ongeveer 1 jaar met deze setup gereden, wat geresulteerd heeft in 2x opnieuw opbouwen van het blok. Vermogen lag op 290-350 pk afhankelijk van de turbo druk.
De laatste ervaring met jeroen, inbouwen van dit blok zonder turbo, waren voor mij niet zo heel positief overigens..
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Als je serieus met turbo etc wilt gaan rijden zou je je er toch eerst in mo eten verdiepen (in mijn mening)
Je compressieverhouding hangt af van je zuigers en je drijfstangen. Niet van je krukas.
Maar als je dit niet weet zou ik toch echt eerst een HELEBOEL gaan lezen over dit soort dingen.
Met alleen een turbo ben je er namelijk niet, als je blok in de soep draaid, ga je hem dan elke keer wegbrengen? of als er iets anders kapot gaat? Als je dit wilt hoef je niet te lezen over het onderwerp, je hebt dan alleen een grote zak met geld nodig. Als je dit niet wilt, moet je eerst kennis opdoen.
Je compressieverhouding hangt af van je zuigers en je drijfstangen. Niet van je krukas.
Maar als je dit niet weet zou ik toch echt eerst een HELEBOEL gaan lezen over dit soort dingen.
Met alleen een turbo ben je er namelijk niet, als je blok in de soep draaid, ga je hem dan elke keer wegbrengen? of als er iets anders kapot gaat? Als je dit wilt hoef je niet te lezen over het onderwerp, je hebt dan alleen een grote zak met geld nodig. Als je dit niet wilt, moet je eerst kennis opdoen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
een non turbo blok naar turbo maken, wordt zoiezo een geldput.
voordat alles zover is dat het allemaal goed loopt ben je echt een hoop knaken verder.
En wat brutefrits al zegt, bij miquel is het blok een aantal x uit elkaar geweest, kwamen domweg gewoon veeeeeeelste veel krachten op alles te staan.
er was elke x wel iets, zijn project was echt uber vet ! en heb er ook zeer veel respect voor maar hij zei het zelf toen al, je wilt teveel van het blok vragen.
En bij miquel is er ook echt heel veel geld ingegaan en die jongens weten ook echt waar ze mee bezig zijn en toch ging het nog niet goed.....
voordat alles zover is dat het allemaal goed loopt ben je echt een hoop knaken verder.
En wat brutefrits al zegt, bij miquel is het blok een aantal x uit elkaar geweest, kwamen domweg gewoon veeeeeeelste veel krachten op alles te staan.
er was elke x wel iets, zijn project was echt uber vet ! en heb er ook zeer veel respect voor maar hij zei het zelf toen al, je wilt teveel van het blok vragen.
En bij miquel is er ook echt heel veel geld ingegaan en die jongens weten ook echt waar ze mee bezig zijn en toch ging het nog niet goed.....
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Als Mikee had geweten waar hij mee bezig was, had hij er direct andere internals ingezet Rich. Zo heilig was dat project niet hoor
Maar het klopt dat je veel geld kwijt bent aan zo'n project. Om het betaalbaar te houden moet je alles zelf doen. Als je geld zat hebt zou ik zeggen koop een auto die al 300pk heeft en daarvoor gemaakt is.
Maar het klopt dat je veel geld kwijt bent aan zo'n project. Om het betaalbaar te houden moet je alles zelf doen. Als je geld zat hebt zou ik zeggen koop een auto die al 300pk heeft en daarvoor gemaakt is.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Toch doen die gekke amerikanen het wel en dat blijft toch redelijk doen zoals ik begrepen heb...
Als hij het nou toch zou gaan doen ik heb er zelf namelijk ook over nageda8, maar heb het er niet voor over zoals de rest al zegt ken je beter een auto kopen die al turbo heb en dat verder aanpakken..
Waarom dan 290 pk is dat niet teveel?Minder turbodruk en niet verder dan 260 -270 pk
Kijk dan eens op mx3.com daar staat een hele topic omschreven in het breed hoe hun het wel hebben gedaan.
Alleen jah hoeveel geld heb je er voor over ?Want je zit dan toch al snel aan de 5000 euro of meer, of ga je het zelf doen?
Als hij het nou toch zou gaan doen ik heb er zelf namelijk ook over nageda8, maar heb het er niet voor over zoals de rest al zegt ken je beter een auto kopen die al turbo heb en dat verder aanpakken..
Waarom dan 290 pk is dat niet teveel?Minder turbodruk en niet verder dan 260 -270 pk
Kijk dan eens op mx3.com daar staat een hele topic omschreven in het breed hoe hun het wel hebben gedaan.
Alleen jah hoeveel geld heb je er voor over ?Want je zit dan toch al snel aan de 5000 euro of meer, of ga je het zelf doen?
Fullsize schreef:Als Mikee had geweten waar hij mee bezig was, had hij er direct andere internals ingezet Rich. Zo heilig was dat project niet hoor
Maar het klopt dat je veel geld kwijt bent aan zo'n project. Om het betaalbaar te houden moet je alles zelf doen. Als je geld zat hebt zou ik zeggen koop een auto die al 300pk heeft en daarvoor gemaakt is.
Hahah ja ik weet het, maar je weet waarschijnlijk net zo goed als ik dat hun echt heel veel hebben moeten doen voor dat blok.
Maar zeker zijn internals, overigens heeft die die de 2e x toch wel veranderd?
Maar goed zo'n project als dit is zeker wel vet ! helemaal als je het allemaal goed voor elkaar krijgt.
Maar het vergt heeeeel veel tijd en behoorlijk wat geld.
Met 5000 kom je er niet, denk maar meer richting de 10 a 13.000. (je hebt je blok natuurlijk wel al, dat scheelt alweer wat )
Met dit soort dingen kan je je geen low-budget spullen veroorloven.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>