When does the hurting stop?!
Moderator: Moderators
When does the hurting stop?!
Trek ik dingen als pech aan....even mijn verhaal met mijn mx-3
Ik kocht mijn huidige mx-3 bj 1992 1.5 jaar geleden, hij had wel best veel gereden 173k, maar ik was er direct verliefd op dus zal en moest em hebben.
Na 4 dagen begon de ellende al. Auto stond op het station en iemand kon net de knipperlichten goed gebruiken dus ik was ze kwijt!
Na 2 maanden begon de auto last te krijgen van de hik tussen de 1500 en 2000 toeren, dus ontsteking vervangen en klaar was hij weer.
Vorige zomer kreeg ik last van scheurende banden 3 stuks en aangezien ik 215/40/R17 banden heb, was me dat ook weer een mooie kosten post.
Maar er is/was helaas meer bij de Apk keuring in november kwam de auto niet meer door de keuring omdat het CO-gehalte te hoog was....hoe kan dat nu denk je dan, een jaar geleden bij de aflevering van de auto ook Apk keuring gehad en nix aan de hand??!!
Dus....dan maar een catalysator ertussen want die bleek er niet in te zitten.
Een aantal weken erna begon de motor warm te lopen en wat bleek, de waterpomp had de geest gegeven...reparatiekosten een slordige 900 euro !!
En nu denk je dat je alles hebt gehad.....krijg ik het volgende :
Ik rij gewoon op de snelweg en opeens valt de motor uit het niets uit. Als je dan even wacht startte hij weer en kom je weer verder.
Nu gebeurde dit vaker en iedere keer moest je langer wachten en werden de stukken die je kon rijden minder.
Tot vorige week, toen deed hij nix meer en in de garage wijzen ze weer de ontsteking als boosdoener aan.
Ik krijg dus idd geen vonkje meer en sja dan word het al moeilijk om te rijden
Nu wilde ik de foutcodes uitlezen omdat ik in de how-to een artikel zag, maar heb ik uberhaupt een Check Engine Light??
Ik las ook ergens dat het kan liggen aan de luchtsensor?
Komt iemand het probleem van het niet meer starten bekend voor, hoor ik het graag want I Can't take it any longer!!!
Ik kocht mijn huidige mx-3 bj 1992 1.5 jaar geleden, hij had wel best veel gereden 173k, maar ik was er direct verliefd op dus zal en moest em hebben.
Na 4 dagen begon de ellende al. Auto stond op het station en iemand kon net de knipperlichten goed gebruiken dus ik was ze kwijt!
Na 2 maanden begon de auto last te krijgen van de hik tussen de 1500 en 2000 toeren, dus ontsteking vervangen en klaar was hij weer.
Vorige zomer kreeg ik last van scheurende banden 3 stuks en aangezien ik 215/40/R17 banden heb, was me dat ook weer een mooie kosten post.
Maar er is/was helaas meer bij de Apk keuring in november kwam de auto niet meer door de keuring omdat het CO-gehalte te hoog was....hoe kan dat nu denk je dan, een jaar geleden bij de aflevering van de auto ook Apk keuring gehad en nix aan de hand??!!
Dus....dan maar een catalysator ertussen want die bleek er niet in te zitten.
Een aantal weken erna begon de motor warm te lopen en wat bleek, de waterpomp had de geest gegeven...reparatiekosten een slordige 900 euro !!
En nu denk je dat je alles hebt gehad.....krijg ik het volgende :
Ik rij gewoon op de snelweg en opeens valt de motor uit het niets uit. Als je dan even wacht startte hij weer en kom je weer verder.
Nu gebeurde dit vaker en iedere keer moest je langer wachten en werden de stukken die je kon rijden minder.
Tot vorige week, toen deed hij nix meer en in de garage wijzen ze weer de ontsteking als boosdoener aan.
Ik krijg dus idd geen vonkje meer en sja dan word het al moeilijk om te rijden
Nu wilde ik de foutcodes uitlezen omdat ik in de how-to een artikel zag, maar heb ik uberhaupt een Check Engine Light??
Ik las ook ergens dat het kan liggen aan de luchtsensor?
Komt iemand het probleem van het niet meer starten bekend voor, hoor ik het graag want I Can't take it any longer!!!
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
-
- Test-Pilot
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 27 jan 2004, 00:13
- Locatie: Albergen
ik denk ook dat het je ontsteking is want ik heb die problemen ook gehad en bij mij was het ook mijn ontsteking
wat je zou kunnen proberen is met 2 man naar je auto gaan en dat de 1 dan de sleutel omdraait en de ander met een hamertje zachtjes tikjes geeft op de ontsteking als hij dan snel start is het zkr je ontsteking
wat je zou kunnen proberen is met 2 man naar je auto gaan en dat de 1 dan de sleutel omdraait en de ander met een hamertje zachtjes tikjes geeft op de ontsteking als hij dan snel start is het zkr je ontsteking
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- mx3freak
- Super-Pilot
- Berichten: 2095
- Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
- Locatie: almere
- Contacteer:
Bastian mx-3 schreef:Gegarandeerd je onsteking!! Die van mij hield de afgelopen weken ook in en khad er erugg weinig zin in om mn 4e onstekingsunit te moeten kopen, dus ik heb er een hei-module op gezet en inmiddels gaat het weer als een zonnetje!!
Bastian
heb je daar foto's van? en wat kost zo iets? kan je dan ook werken met een power bobine?
even a broken clock gets to be right twice a day.