probleem

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Het lijkt mij zeer verstandig om eerst uit te zoeken waarom de brandstofdruk weg valt. Er zijn dan een aantal mogelijkheden maar 1 is heel makkelijk uit te zoeken. Zet een voltmeter over de brandstofpomp en ga weer testen.
Als de brandstofdruk weer wegvalt, staat er dan nog spanning op of valt die ook weg? Je weet dan direct of het probleem bij de pomp (mechanisch) of in de stroomtoevoer naar de pomp zit (electrisch)
Als het in de stroomtoevoer zit kan je tanks blijven wisselen.
Bovendien zou ik (als het een mechanisch probleem is) verwachten dat het probleem minder gauw optreedt bij een volle tank. Je hebt dan vrijwel geen verplaatsing van brandstof.

Als het een electrisch probleem is kan je naar onderbrekingen zoeken van massa of 12v. Wellicht heb je een los contact van de ecu naar het brandstofpomprelais. Dan krijg je ook hetzelfde verschijnsel.
Dat relais zit origineel aan de ecu vast met een beugeltje.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Hele goede tips!! Ik zou ze NIET in de wind slaan ;)
(of je moet het leuk vinden om een tank te wissellen :mrgreen: )

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
zeeland_ownz
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 nov 2006, 20:50
Locatie: zeeland (driewegen)

Bericht door zeeland_ownz »

Fullsize schreef:Het lijkt mij zeer verstandig om eerst uit te zoeken waarom de brandstofdruk weg valt. Er zijn dan een aantal mogelijkheden maar 1 is heel makkelijk uit te zoeken. Zet een voltmeter over de brandstofpomp en ga weer testen.
Als de brandstofdruk weer wegvalt, staat er dan nog spanning op of valt die ook weg? Je weet dan direct of het probleem bij de pomp (mechanisch) of in de stroomtoevoer naar de pomp zit (electrisch)
Als het in de stroomtoevoer zit kan je tanks blijven wisselen.
Bovendien zou ik (als het een mechanisch probleem is) verwachten dat het probleem minder gauw optreedt bij een volle tank. Je hebt dan vrijwel geen verplaatsing van brandstof.

Als het een electrisch probleem is kan je naar onderbrekingen zoeken van massa of 12v. Wellicht heb je een los contact van de ecu naar het brandstofpomprelais. Dan krijg je ook hetzelfde verschijnsel.
Dat relais zit origineel aan de ecu vast met een beugeltje.


dankjewel voor je reactie ik ga dit zeker doen ik heb er trouwens met een volle tank helemaal geen last van
Gregory
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 27 mar 2010, 19:15
Locatie: België

Bericht door Gregory »

zou het kunnen zijn dat het de bezine filter is of het zakje zelf die verstopt zit ??
Plaats reactie