@WhiteFinish KLDE 1e keer gelopen
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ik heb hem gewoon aangesloten op mijn 12v van mijn contact.
Heb een tijd geleden de hele zooi anders aangesloten met allemaal aparte zekering en bekabeling etc etc.. Nu heb ik hem dus zo aangesloten dat ik hem s'nachts ook uit kan zetten als ik er geen behoefte aan heb.
Heb een tijd geleden de hele zooi anders aangesloten met allemaal aparte zekering en bekabeling etc etc.. Nu heb ik hem dus zo aangesloten dat ik hem s'nachts ook uit kan zetten als ik er geen behoefte aan heb.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Ik weet niet wat voor versterkers je hebt Bram, maar als je echt dik spul hebt dan kan je wel 1 of meer volt lager uit komen als je op de versterker meet. Een condensator dempt deze spanningsval.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
DJ_MIKE schreef:dat dacht ik ook
en wilde dan kunnen zien of het een betje stabiel blijft
maar ja dan maakt een volt meer of minder meschien ook niet uit
hoeveel accu's heb je dan? als je met een aparte accu speelt alleen voor de audio en gewoon een normale accu voor de rest dan zou je die 2e accu moeten meten..
als je met 1 accu speelt maakt het miz niet uit, boordspanning= boordspanning of je het nu voorin de auto meet of bij je achterlicht het blijft zo goed als het zelfde..
je zou evt OP je condensator kunnen meten, deze hebben vaak zelf ook al een ingebouwde V meter, enige verschil is, die zijn digitaal en dat is dan nog een keer redelijk af te lezen, met zo'n metertje met een naald is het een mooi disco lampje maar wordt je daar volgens mij binnen no time knettergek van
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- DJ_MIKE
- Site Admin
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: amersfoort
turbulence schreef:DJ_MIKE schreef:dat dacht ik ook
en wilde dan kunnen zien of het een betje stabiel blijft
maar ja dan maakt een volt meer of minder meschien ook niet uit
hoeveel accu's heb je dan? als je met een aparte accu speelt alleen voor de audio en gewoon een normale accu voor de rest dan zou je die 2e accu moeten meten..
als je met 1 accu speelt maakt het miz niet uit, boordspanning= boordspanning of je het nu voorin de auto meet of bij je achterlicht het blijft zo goed als het zelfde..
je zou evt OP je condensator kunnen meten, deze hebben vaak zelf ook al een ingebouwde V meter, enige verschil is, die zijn digitaal en dat is dan nog een keer redelijk af te lezen, met zo'n metertje met een naald is het een mooi disco lampje maar wordt je daar volgens mij binnen no time knettergek van
ik draai met 1 acu.
maar wilde inderdaat de vold meter van me condensator naar voren halen.
maar die schomelt inderdaat heel erg.
en je heb meschien wel gelijk ja dat ik er gek van wort
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Een hele tijd geleden ben ik aan de gang gegaan met mijn elektrische bedrading in de auto.
Ik wilde niet meer hebben dat ik mijn hoofdboom maar deed aftappen, en aftappen voor een stroomvoorziening te krijgen.
Wat heb ik dus gedaan?
Ik heb een normaal stroomsnoer gekocht en die rechtstreeks naar mijn accu gelegd. Alle vier de kabels in het snoer heb ik met elkaar verbonden zodat ik een mooie voeding had.
Vervolgens heb ik deze kabel naar een nieuw gecreerd zekeringenblokje gelegd. Dit is de voeding voor mijn 12volt via accuspanning.
Dit heb ik ook gedaan voor mijn 12volt bij contact. Alleen kwam hier de draad van mijn stuurhuis af en uiteraard ook weer naar een apart zekeringen blok.
Vervolgens heb ik een apart plaatje en wat beugeltjes gemaakt om mijn zekeringenblokjes achter de radio vlakbij de ecu te kunnen monteren
Alle kabels die nu NIET orgineel door mijn kabel lopen zijn apart afgezekerd en liggen allemaal in een aparte beschermhoes / ribbelhoes (auw auw... arme duimen van mij)
Hier is een foto van de 2 zekeringenblokjes
Een paar kabeltjes
Om uiteindelijk na heeeeeel veel gesoldeer, gevloek en nog meer hierop uit te komen:
Ik wilde niet meer hebben dat ik mijn hoofdboom maar deed aftappen, en aftappen voor een stroomvoorziening te krijgen.
Wat heb ik dus gedaan?
Ik heb een normaal stroomsnoer gekocht en die rechtstreeks naar mijn accu gelegd. Alle vier de kabels in het snoer heb ik met elkaar verbonden zodat ik een mooie voeding had.
Vervolgens heb ik deze kabel naar een nieuw gecreerd zekeringenblokje gelegd. Dit is de voeding voor mijn 12volt via accuspanning.
Dit heb ik ook gedaan voor mijn 12volt bij contact. Alleen kwam hier de draad van mijn stuurhuis af en uiteraard ook weer naar een apart zekeringen blok.
Vervolgens heb ik een apart plaatje en wat beugeltjes gemaakt om mijn zekeringenblokjes achter de radio vlakbij de ecu te kunnen monteren
Alle kabels die nu NIET orgineel door mijn kabel lopen zijn apart afgezekerd en liggen allemaal in een aparte beschermhoes / ribbelhoes (auw auw... arme duimen van mij)
Hier is een foto van de 2 zekeringenblokjes
Een paar kabeltjes
Om uiteindelijk na heeeeeel veel gesoldeer, gevloek en nog meer hierop uit te komen:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ook alweer 2 maanden geleden kwam er een nieuwe koppeling in mijn auto. De ClutchMaster Stage 3. Nu kon ik het niet laten om van een aanbieding gebruik te maken en ook gelijk een Aasco 9lb vliegwiel erbij te kopen.
Even een paar foto’s
Even een paar foto’s
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: