temp. en verbruik vraagje..?
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 jan 2009, 17:22
- Locatie: dordrecht
temp. en verbruik vraagje..?
hey allemaal
ikstond vandaag lang in de file en liet me motor draaien, maar toen na een langere tijd begon me temp op te lopen tot in het rode gebied..!
is nu mijn ven kapot en hoe controleer ik dat??
en hoeveel km kunnen jullie rijden met een volle tank?
alvast bedankt
gr rene
ikstond vandaag lang in de file en liet me motor draaien, maar toen na een langere tijd begon me temp op te lopen tot in het rode gebied..!
is nu mijn ven kapot en hoe controleer ik dat??
en hoeveel km kunnen jullie rijden met een volle tank?
alvast bedankt
gr rene
Het antwoord op je eerste vraag kan ik helaas niet geven, maar ik zal de tweede vraag wel beantwoorden...
In de stad rijd ik zo'n 300km met een volle tank Total Excellium.
Op de snelweg heb ik nog nooit een volle tank gereden, maar naar schatting zal ik net over de 500km komen.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het verbruik van de andere MX-3's. In de stad is de mijne een grote zuiper, dit mede door de turbo natuurlijk.
In de stad rijd ik zo'n 300km met een volle tank Total Excellium.
Op de snelweg heb ik nog nooit een volle tank gereden, maar naar schatting zal ik net over de 500km komen.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het verbruik van de andere MX-3's. In de stad is de mijne een grote zuiper, dit mede door de turbo natuurlijk.
-
- New member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 jan 2009, 17:22
- Locatie: dordrecht
Hoe je controleren kan of je fan het wel doet.
De eerste heb je zelf al geconstateerd. Meter in het rood en de fan draait niet
De tweede kan je controleren door je auto op contact te zetten en de stekker van je temperatuur sensor los te trekken. Die zit aan de voorzijde van de (koelvloeistof)vuldop van je blok.
Als je fan dan nog niet draait kan er van alles aan de hand zijn.
Als na de tweede test je fan wél gaat draaien dan ligt de oorzaak waarschijnlijk bij de temperatuursensor. Er zijn nog andere oorzaken te bedenken maar bovenstaande dekt voor 90% de lading.
De eerste heb je zelf al geconstateerd. Meter in het rood en de fan draait niet
De tweede kan je controleren door je auto op contact te zetten en de stekker van je temperatuur sensor los te trekken. Die zit aan de voorzijde van de (koelvloeistof)vuldop van je blok.
Als je fan dan nog niet draait kan er van alles aan de hand zijn.
Als na de tweede test je fan wél gaat draaien dan ligt de oorzaak waarschijnlijk bij de temperatuursensor. Er zijn nog andere oorzaken te bedenken maar bovenstaande dekt voor 90% de lading.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
-
- New member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 jan 2009, 17:22
- Locatie: dordrecht