@Copyman
Moderator: Moderators
Gisteren heb ik plasma tellerplaten gemonteerd
snelheids meter en toerental ging goed, maar je kunt het al raden temperatuur meter en benzine meter ging dus niet goed.. bij het benzine meterje brak het pinnetje af
gelijk naar de sloop gebeld "www.deijne.nl" of ze een kmteller hadden voor een MX3 1.8 v6 en die hadden ze gelukkig.
Ben er gelijk naar toe gereden en voor 50 euro een nieuwe kmteller
thuis gelijk de metertjes omgezet en zonder problemen deze keer, nu moet het benzine metertje weer doen
snelheids meter en toerental ging goed, maar je kunt het al raden temperatuur meter en benzine meter ging dus niet goed.. bij het benzine meterje brak het pinnetje af
gelijk naar de sloop gebeld "www.deijne.nl" of ze een kmteller hadden voor een MX3 1.8 v6 en die hadden ze gelukkig.
Ben er gelijk naar toe gereden en voor 50 euro een nieuwe kmteller
thuis gelijk de metertjes omgezet en zonder problemen deze keer, nu moet het benzine metertje weer doen
- clean mx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 26 aug 2004, 19:21
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Betuwe
- Contacteer:
Dash
Mooi rood is niet lelijk!
Gevonden!
Bij gespot had ik echt het idee dat het een 1.6i 16v was, maar blijkbaar is het toch echt een 1.8i v6
Mooie auto!
Leuke mods!
Succes ermee, wie weet spot ik je nog wel vaker ´s morgens
Bij gespot had ik echt het idee dat het een 1.6i 16v was, maar blijkbaar is het toch echt een 1.8i v6
Mooie auto!
Leuke mods!
Succes ermee, wie weet spot ik je nog wel vaker ´s morgens
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
- kevinvandorst
- Co-Pilot
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:05
- Locatie: Roosendaal
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
kevinvandorst schreef:maakt het wat uit dan, de kilometerteller van een 1.6 of v6?
zeker...
1.6 is mechanisch dus dmv een dun metalen binnenkabeltje ( net als remkabel van je fiets als het ware) welke draait en aan de hand van de snelheid van die rotatie wordt de snelheid afgelezen..
bij de v6 is het electronish
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- kevinvandorst
- Co-Pilot
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:05
- Locatie: Roosendaal
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
kevinvandorst schreef:joh ? nooit geweten haha, en wat is dan de reden dervoor ?
durf het niet precies te zeggen maar misschien omdat de 1.6 motoren op een andere basis zijn. de mechanische methode werkt dus met een metalen binnenkabel die in de versnellingbak aangesloten, aangezien het kan zijn dat de versnellingsbak wel van mazda is, maar bij een ander automerk gehaald is, zou er daarom verschil kunnnen zijn.
k8 was toendertijd natuurlijk een nieuw ontworpen motor met daarbij ook een nieuwe versnellingsbak, kan zijn dat ze daarom voor de minder kwetsbare methode zijn gegaan van een sleepcontactje aangesloten via de electronica
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten