SstennizZ

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Op het plaatje staat een short ram intake.

Ik raad wel aan om geen short ram intake te gebruiken, je kan in dat geval beter je standaard luchtfilterbak gebruiken met bijv een k&n filter.

Of natuurlijk een echte cai maken die langer is.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

WhiteFinish schreef:Op het plaatje staat een short ram intake.

Ik raad wel aan om geen short ram intake te gebruiken, je kan in dat geval beter je standaard luchtfilterbak gebruiken met bijv een k&n filter.

Of natuurlijk een echte cai maken die langer is.


Mja, nouja voor de kosten kon ik het gewoon niet laten. Kan ik altijd hier in nederland nog buizen er bij bestellen. Setje zoals afgebeeld kost nog geen 15 euro..
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WhiteFinish schreef:Op het plaatje staat een short ram intake.

Ik raad wel aan om geen short ram intake te gebruiken, je kan in dat geval beter je standaard luchtfilterbak gebruiken met bijv een k&n filter.

Of natuurlijk een echte cai maken die langer is.


wrom niet? ik haal vaak in de winter ook de onderste buis los en maak er een ram airintake van met al dat water/sneeuw etc op de weg en zeker als het goed regent.. geen zin aan hydrolocken van de motor

je zult misschien iets meer warme lucht pakken maar goed dat is geen groot drama in de winter
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ze hebben in de states verschillende testen ermee gedaan (dyno's)

het blijkt gewoonweg dat een short ram negatief is voor je performance (slechter dan standaard luchtfilter)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Hmm ben eens benieuwd naar de data van deze testen aangezien ik ook wat dingen moet geen bedenken voor me nieuwe intake.

Robert kun je hier wat info over opzoeken en posten.
Graag wel in het technisch gedeelte. Dan verstoren we SstennizZ zijn profielchat niet te veel. ;)
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

De subwoofer kist ligt er in en zit aangesloten! :P Moet alleen even een andere versterker zoeken voor mijn sub.. :| Dat rockford ding is overleden..

Die speakers ga ik gewoon een hoedenplank voor maken.. ;) Komt wel goed. Voorlopig zitten er hele goeie speakers in de deuren en achterin! :shock: Komt echt lekker geluid uit!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Zow, ff in het licht wat fototjes geschoten.. ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu op naar alle updates! :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Jajaaaaa! Vanmiddag "pakketje" van plm. 20 kilo aan de deur:
Afbeelding

Het is allemaal niet echt performance, want als ik performance had gewild dan had ik wel eerst de KLZE er in gehangen.. ;) Voorlopig kan ik er iig nog mee doen en heb zo ook al genoeg paardjes.. Afbeelding

Zaterdag de hele dag lekker knutselen en denk dat ik er zondag ook nog wel mee bezig ben..

Iig eindelijk wat uitzicht op zeker rijden!
Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Whoehoew! Aangezien zaterdag de olie ververst wordt, sjor ik dan meteen een adapterplaat tussen de filter en het blok. Dan kan ik nl over een weekje ongeveer deze aansluiten:
Afbeelding

Schiet lekker op zo.. :P nu alleen nog even uitvogelen waar de meters moeten komen..
Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Nou, gister en vandaag de remmen rondom vervangen.. De idioot die de achterklauwen bedacht heeft mogen ze wat mij betreft verhangen, maar het is allemaal toch wel gelukt!
Ook de bougies vervangen en 1 multiriem.. Wilde ook de bougiekabels doen, maar bleek de verkeerde gekregen te hebben.. En daar kwam ik gelukkig pas bij de 4e kabel achter..

Ook ginen die multiriemen niet van harte. De airco riem die ik binnen gekregen had bleek 17 mm korter te zijn dan die er op zat.. Volgens HBASE en mijn leverancier moet er bij mij een 1013 op. Er zat echter een 1030 op en die 1013 was er ook echt met geen mogelijkheid op te krijgen..
Vervolgens wilde ik de stuurbekrachtigings riem doen, en daarvan bleek de geleverde snaar weer langer te zijn dan de snaar die er op zat.. Hier heeft echter wel mijn leverancier het verkeerd, want de snaar die HBASE aanraad zit er bij mij ook op. Ook kwam ik er achter dat de stelbout van de spanrol van deze riem afgebroken is, dus waarschijnlijk piepte hij daarom zo ontzettend. Gelukkig heb ik daar al een vervanger voor geregeld..

Ik moet nu wel zorgen dat ik nieuwe bougiekabels krijg, want hij start nog steeds niet echt lekker koud.. Hij heeft dan 2 a 3 seconden nodig om aan te slaan..

Olie heb ik nog niet kunnen doen. Dit omdat ik mijn meters vrijdag binnen zou krijgen en dat wordt nu waarschijnlijk maandag pas. Dus dat heb ik even door geschoven. Is toch zo gebeurd.. Is ook echt wel nodig nu.. Zag net bij het peilen dat hij alleen nog tot het puntje van de pijlstok stond.. Vond het al zo raar dat de kleppen ineens zo ratelde na het starten.. Dus meteen maar even bijgevuld..

Als het goed is krijg ik dinsdag mijn nieuwe monoblock binnen! :P Dus dan eindelijk weer stampen in de MX!
Afbeelding
Plaats reactie