Na een tijdje afwezigheid, de Mx3 althans, weer eens een update:
Als eerste de fotos van de Mx5 zoals deze in de loop van het jaar veranderd is. O ja, meteen een aantal bruidsfotos. Hebben de Mx5 als bruidsfoto gebruikt.
http://www.mijnalbum.nl/Album=HES8RADP
Nu de update van de Mx3, deze is afgelopen weekend op de rollerbank geweest na het inbouwen van een adaptronic 420C ecu. Dit is een vrij programmeerbare ecu die ingebouwd is vanwege het niet kunnen chippen van de standaard obdII ecu in mijn Mx3.
Helaas heb ik een beetje slecht nieuws gekregen nadat de auto van de rollerbank afkwam, het bovenblok blijkt namelijk van een DE te zijn en niet van een ZE :(. Dit is gedaan omdat er met dit blok turbo gereden is, ik was alleen in de veronderstelling dat bij de ombouw naar mijn auto de ZE koppen er weer terug opgezet zijn. Er zit wel een ZE (millenia) inlaatspruitstuk op trouwens.
Het goede nieuws is nu dat ik wel de DE met het meeste vermogen heb (zover ik weet),
188PK @5773RPM en 246NM @4636RPM. Daarnaast hebben we er een mooi vlak koppel van kunnen maken door met de vris kleppen te spelen, deze gaan nu een stuk eerder open dan stock. Dit resulteerd erin dat de duw die men normaal ervaart bij 4500 - 5500 toeren er niet meer is, maar dat het koppel vroeger en langer beschikbaar is.
Ik ben in iedergeval weer blij dat de auto na 1,5 jaar eindelijk weer loopt!
Of er nog ZE koppen op komen of toch nog iets anders voor de performance, wie weet... Allereerst weer verder aan de body en dan weer genieten van het rijden in een Mx3

.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.