piepende koppeling

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
italiaanlwd
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2008, 17:04

piepende koppeling

Bericht door italiaanlwd »

hallo ik heb een mazda mx3 v6 uit 1992 ik heb zins vandaag last van een piepend kopeling als ik stil sta en de koppeling in druk gaat hij piepen en slaat hij uit zodra hij bijna uitslaat en ik laat de koppeling los dan loopt die normaal en piept hij niet zodra ik dus de koppeling indruk en sta bijn stil valt de motor uit en piept de koppeling en als ik de koppeling in druk trilt het pendaal net of der wat langs schuurt wat kan het zijn zodra ik heb geschakeld is het weg is alleen dat ik de koppeling in druk en als ik de auto uit stap ruik ik een vieze geur bij de auto een soort brand geur
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Heb je al uitgeprobeerd of 'ie slipt? ff 50 km/h in de 5de versnelling rijden en dan vol gas geven. Als dan de toeren omhoog schieten en je snelheid niet, dan is idd je koppeling versleten.
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: piepende koppeling

Bericht door SstennizZ »

italiaanlwd schreef:hallo ik heb een mazda mx3 v6 uit 1992.
ik heb zins vandaag last van een piepend kopeling.
als ik stil sta en de koppeling in druk gaat hij piepen en slaat hij uit.
zodra hij bijna uitslaat en ik laat de koppeling los dan loopt die normaal en piept hij niet.
zodra ik dus de koppeling indruk en sta bijn stil valt de motor uit en piept de koppeling en als ik de koppeling in druk trilt het pendaal net of der wat langs schuurt.
wat kan het zijn?
zodra ik heb geschakeld is het weg. Het is alleen dat ik de koppeling in druk. als ik de auto uit stap ruik ik een vieze geur bij de auto een soort brand geur


Zow das duidelijker.. :P Maar de combi uitslaan van de motor bij het intrappen van de koppeling en het piepen snap ik niet helemaal.. Als je koppeling zou slippen zou je toch juist verwachten dat hij vrolijk door blijft pruttelen als je de koppeling intrapt? Lijkt eerder alsof er gewoon iets kapot is in je koppeling. Druklager ofzo?
Afbeelding
italiaanlwd
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 sep 2008, 17:04

Bericht door italiaanlwd »

nou als ik de koppeling los laat hij rijd gewoon heel goed zodra ik bij stil sta en de koppeling in druk gaat hij piepen en slaat de motor uit
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

italiaanlwd schreef:nou als ik de koppeling los laat hij rijd gewoon heel goed zodra ik bij stil sta en de koppeling in druk gaat hij piepen en slaat de motor uit


heb je de methode van yence al even geprobeerd?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

italiaanlwd schreef:nou als ik de koppeling los laat hij rijd gewoon heel goed zodra ik bij stil sta en de koppeling in druk gaat hij piepen en slaat de motor uit

Dan is je koppeling kapot. Ik heb precies hetzelfde gehad, één tip! !!! Laat het vandaag nog vervangen en ga er niet meer mee rijden, bij mij is uiteindelijk alles kapot gegaan en moest er zelfs een nieuwe versnellingsbak in + koppeling etc..!
Als straks je koppelingsplaten niet meer werken , want dat komt er ook wel aan denk ik, dan kun je helemaal niet meer schakelen.

Succ6
Plaats reactie