MarcX3
Moderator: Moderators
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
bedankt allemaal voor de leuke reacties.
Ben ook erg trots op t blok.
de bougiekabels zijn van ebay, zijn iig goed geisoleerd want de scoop kan dr nauwelijks signaal van pakken. Alleen passen ze niet echt in de orginele kabelhouders ze zijn namelijk dikker dan de klemmetjes van de houder.
Blok ligt dr in, laatste dingen moeten nog zoals kabeltjes trekken en zo maar t zit tegen. En weinig tijd voor
Swap zit zowieso erg tegen want vorige eigenaar heeft met t vervangen van t blok (eerste k8 is kapot gelopen daarom heeft die m vervangen door een andere k8) alles vast lopen knallen met ene luchtsleutel lijkt t, heb om de dwarsbalk los te krijgen een 3 meter lange buis gepakt en die op de sleutel gezet anders kreeg ik m niet los. Zo zaten dr meer dingen erg vast en of knapten af. Heb t geluk dat ik een ander blok en andere bak erin ging hangen anders werd t nog moeilijker
Voor de rest is alles aan t blok vervangen wat er enigzins vervangen moest/kon worden, alleen de koppen en onderblok zelf is niks aan gedaan. alle slangen zijn vervangen op die van de stuurbekrachtiging na. Nieuwe accu, pakkingen, motorsteunen, gewapende benzineslangen, rvs slangklemmen en nieuwe vloeistoffen maken t geheel af. Motorruim een beetje bijgewerkt.
steldingen zoals die van de vsnaren en zo los gehaald, gespoten en soepel gemaakt, kopervet eraan gedaan zodat t niet gaat invreten. Oftewel een kleine revisie van t blok.
zit nu nog te kijken naar een groundwire systeem want doordat ik t blok gespoten heb is er minder contact bij de massa.
Als die klaar is komen dr denk ik weer fotos
Ben ook erg trots op t blok.
de bougiekabels zijn van ebay, zijn iig goed geisoleerd want de scoop kan dr nauwelijks signaal van pakken. Alleen passen ze niet echt in de orginele kabelhouders ze zijn namelijk dikker dan de klemmetjes van de houder.

Blok ligt dr in, laatste dingen moeten nog zoals kabeltjes trekken en zo maar t zit tegen. En weinig tijd voor

Swap zit zowieso erg tegen want vorige eigenaar heeft met t vervangen van t blok (eerste k8 is kapot gelopen daarom heeft die m vervangen door een andere k8) alles vast lopen knallen met ene luchtsleutel lijkt t, heb om de dwarsbalk los te krijgen een 3 meter lange buis gepakt en die op de sleutel gezet anders kreeg ik m niet los. Zo zaten dr meer dingen erg vast en of knapten af. Heb t geluk dat ik een ander blok en andere bak erin ging hangen anders werd t nog moeilijker
Voor de rest is alles aan t blok vervangen wat er enigzins vervangen moest/kon worden, alleen de koppen en onderblok zelf is niks aan gedaan. alle slangen zijn vervangen op die van de stuurbekrachtiging na. Nieuwe accu, pakkingen, motorsteunen, gewapende benzineslangen, rvs slangklemmen en nieuwe vloeistoffen maken t geheel af. Motorruim een beetje bijgewerkt.
steldingen zoals die van de vsnaren en zo los gehaald, gespoten en soepel gemaakt, kopervet eraan gedaan zodat t niet gaat invreten. Oftewel een kleine revisie van t blok.
zit nu nog te kijken naar een groundwire systeem want doordat ik t blok gespoten heb is er minder contact bij de massa.
Als die klaar is komen dr denk ik weer fotos
Driven by a sixpack
- DJ_MIKE
- Site Admin
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: amersfoort
vandaag een dagje bij marc wezen sleutelen
wat mooi speelgoed in gebouwt hier een paar fototjes en filmpje
http://nl.youtube.com/watch?v=uMFgRnh1BVI
wat mooi speelgoed in gebouwt hier een paar fototjes en filmpje



http://nl.youtube.com/watch?v=uMFgRnh1BVI
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
Tis een piggyback fuelcomputer
dus met andere woorden, je manipuleert de signalen die naar de ecu gaan.
Je kan er een beetje mee bijregelen.
Voor een standaard klze of k8 heeft t weinig tot geen nut daar kan je beter de fullsize chip oid nemen, maar omdat mn klze klein beetje is aangepast is t zo makkelijk om m een beetje te kunnen bijsturen.
hij geeft ook grappige dingen weer zoals de A/F mengsel en voltage, stand van de gasklep en dat soort dingen, weet t zelf eigenlijk nog niet. is iig leuk voor de heb haha
dus met andere woorden, je manipuleert de signalen die naar de ecu gaan.
Je kan er een beetje mee bijregelen.
Voor een standaard klze of k8 heeft t weinig tot geen nut daar kan je beter de fullsize chip oid nemen, maar omdat mn klze klein beetje is aangepast is t zo makkelijk om m een beetje te kunnen bijsturen.
hij geeft ook grappige dingen weer zoals de A/F mengsel en voltage, stand van de gasklep en dat soort dingen, weet t zelf eigenlijk nog niet. is iig leuk voor de heb haha
Driven by a sixpack
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: