Douane invoer

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Kan ook. Het blijft gokken natuurlijk. Misschien dat ze bij een gelijke achternaam minder wantrouwig zijn. Mijn vader heeft me al meerdere malen spullen gestuurd vanuit Amerika, waaronder computerhardware. Er is nooit een pakket open gemaakt bij de douane.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

WhiteFinish schreef:
LeonPG schreef:Ik zou alles zonder verpakking versturen en er gebruikt uit laten zien (beetje smeer erop, wat krasjes bij de schroefgaten, enz.) en dan bijvoorbeeld aan je vader adresseren en ook je eigen naam als afzender erop. Vervolgens als omschrijving "used car parts" met als waarde xxx dollar. Dan denken ze hopelijk dat je gewoon wat 2e hands onderdelen voor je pa hebt gekocht. Kleding moet je alleen versturen als het duidelijk al gedragen is. Daar loop je anders inderdaad een behoorlijk risico mee. Een collega van me is zo een aantal nieuwe Levi's broeken kwijt geraakt bij de douane.


Ik was ook al zoiets het denken. vraag me alleen af of het wel verstandig is om het naar een familielid te verzenden.
Zou het bijvoorbeeld ook naar een vriend kunnen verzenden.


als je die pomp wilt versturen zou ik m in de orginele verpakking laten.

miss iets te ver gezocht maar ze kunnen t aannemen voor een bom als je m tussen je kleren verstopt.

Aangezien daar extreem streng op gecontroleerd word zou ik wel even nadenken hoe en wat want als je aangehouden word op verdenking van terrorisme ben je nog lang niet jarig.;

Dan heb ik liever een torenhoge invoer dan dak aangehouden word.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Met de invoer kosten valt het allemaal reuze mee hoor, je kunt op de site van de belastingdienst nakijken wat de invoer ong. is.

Zelf met invoer en btw (welke je dan niet meer in land van aankoop hoeft te betalen) ben je nog steeds goedkoper uit den hier kopen.


Dus niet te moeilijk doen, gewoon versturen en afwachten. Je kunt wel allerlei trucjes gaan bedenken maar zo loop je ook het risico dat producten niet aankomen of in beslag worden genomen.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik ga ook niet van alles tussen mijn kleren meenemen oid

Gewoon een pakket versturen. Maar er was misschien een bepaalde drempelwaarde vanaf dat ze er serieus naar kijken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Die drempel waarden staan op de site van de belastingdienst.

Zijn idd verschillende voor bepaalde categorieën.
Plaats reactie