Motor slaat af! doet het daarna 20 min niet, elke snelheid.

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Samirr
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 feb 2008, 23:58

Motor slaat af! doet het daarna 20 min niet, elke snelheid.

Bericht door Samirr »

Hallo!

Sindskort heb ik het probleem dat me voorventilators niet meer aanspringen. en als ik dan aan het rijden ben heb ik het vermoeden dat daardoor me motor compleet afslaat. hoe hard ik ook rij, rollend stil komen te staan, en hij start daarna ook niet meer.

Verder moet ik dan 20 minuten wachten kabels van de accu en daarna doet die het weer voor 2km. ik denk dat als de ventilators aan moeten springen en het niet doen dat me motor afslaat. het is behoorlijk irritant.

weet iemand misschien de oplossing of eventueel een herkenbaar iets?

groett :mrgreen:
Ford Fiesta Xr2i 1.8l 140pk
Nissan Skyline GT-r32 > 2011 By Pro Import Motorsports
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Ik denk dat je iets duidelijker de klacht moet omschrijven, ik begrijp er niet veel van. De ventilator(en) je hebt er twee? dan is de 1 voor de airco en de andere voor motor koeling. Als die niet werkt slaat je motor niet af, heeft er niets mee te maken. Ze gaan pas draaien bij stilstaan en draaiende motor als de temp te hoog oploopt. Tijdens het rijden zal ventilator niet gaan draaien.Dan heb je aan rijwind genoeg. Ik denk meer aan een ontsteking probleem. waarom haal je 20minuten lang de accupool los???? :?
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

misschien ook even terug denken aan het topic wat je eerder al eens gepost had...

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... highlight=

al met al lijkt het mij ( net zoals ik ook in dat topic aangaf) je ontsteking...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Samirr
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 feb 2008, 23:58

Bericht door Samirr »

xedos schreef:Ik denk dat je iets duidelijker de klacht moet omschrijven, ik begrijp er niet veel van. De ventilator(en) je hebt er twee? dan is de 1 voor de airco en de andere voor motor koeling. Als die niet werkt slaat je motor niet af, heeft er niets mee te maken. Ze gaan pas draaien bij stilstaan en draaiende motor als de temp te hoog oploopt. Tijdens het rijden zal ventilator niet gaan draaien.Dan heb je aan rijwind genoeg. Ik denk meer aan een ontsteking probleem. waarom haal je 20minuten lang de accupool los???? :?


ja idd, ik heb vandaag over 5 km 4x stilgestaan iedere keer even wachten toen starte die weer kon ik weer bij wijze van 20 meter doorijden viel die weer uit..

uitieinnderlijk ben ik thuis gekomen heb hem neergezet niet meer aangezeten tot me motor koud was.

ik ben daarna weer gaan rijden. kon doorijden tot dat me temp op ze normale stand stond ging ook niet hoger.

5 minuten later stond ik stil even motorkap open ff kijken. motor draaide gewoon en idd 1 fan begon te draaien kort daarna viel me motor uit bij stilstand normaal dus onder het rijden.

hij starte daarna ook ff niet, 5 minuten laten rusten en hij starte weer.


Ik ga morgen dan me onsteking maar nakijken met iemand die er verstand van heeft. Zowiezo heb ik al contact puntjes schoongemaakt. kleppendeksel bij me luchtfiler schoongemaakt, me bougie kabels zijn in orde. heb ik nagekeken ( niet doorgemeten? ) heb er water overheen gespoten in het donker (op advies) .
Ford Fiesta Xr2i 1.8l 140pk
Nissan Skyline GT-r32 > 2011 By Pro Import Motorsports
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Dat moet je ontsteking wel zijn. Wat mogelijk is dat je spanningsval krijgt door het aanslaan van je fan, en als de ontsteking net op het randje zit van functioneren kan hij dat niet meer hebben.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Slechte dynamo zou eventueel ook nog een oorzaak kunnen zijn.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Trek eens het stekkertje bij de vulnek van je koelvloeistof los.

Als je fan dan aanspringt weet je dat die het gewoon doet, ga dan weer verder kijken (ontsteking, dynamo etc)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Samirr
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 feb 2008, 23:58

Bericht door Samirr »

hij kan gesloten worden, Hij doet het weer en het lag inderdaad wat jullie zeiden aan me onsteking.


iig bedankt voor alle informatie!

tot spreeks!!

Groetenn
Ford Fiesta Xr2i 1.8l 140pk
Nissan Skyline GT-r32 > 2011 By Pro Import Motorsports
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

lijkt mij meer een condensator probleem, breuk contact als hij lekker warm word zet je condensator uit waardoor er geen contact meer is als ie afkoelt heeft ie contact en dan doet ie ut weer. tis mischien een beetje vergezocht magoed. weet ook niet of ontsteking van mx3 via CDI gaat of met een Condensator suc 6
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Het is idd wat vergezocht! ;)
Zoals we al zeiden is het de ontsteking, wat door Samirr ook is bevestigd!
Sterker nog als je het laatste berichtje wat Samirr schreef kon je dat lezen, en dat het nu dus is opgelost ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Plaats reactie