Bougies opgelost

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

zoals eerder al aangegeven heb ik nog een setje denso's thuis liggen. Weet zeker dat deze geschikt zijn voor de mx3.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

zou het anders niet aan de bobine liggen dat deze geen goede vonk meer geeft, heb je de bougie er al eens uit gehaald tegen het motorblok aan gehoudt en dan starten , en dan kijken of de vonk goed is.

en als de lambda kapot zou zijn, zou er veel te veel worden ingespoten en zouden er echt zwarte pluimen uit de uitlaat moeten komen.

succes ermee

Groetjes Daniel
Afbeelding
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

He Ivo,

Klopt deze heb je me toen ook laten zien geloof ik, echter zou het echt zonde zijn als ik dadelijk deze bougies zou slopen.. Mocht ik me nog bedenken PB ik je wel even.

Groet,

Raymond
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

Raymond schreef:He Ivo,

Klopt deze heb je me toen ook laten zien geloof ik, echter zou het echt zonde zijn als ik dadelijk deze bougies zou slopen.. Mocht ik me nog bedenken PB ik je wel even.

Groet,

Raymond


dat kan wel als je met slecht kabels rijdt kan de bobine zijn spanning niet goed kwijt en kan ie stuk gaan, beetje hetzelfde effect als je te lang je auto op contact laat staan zonder te starten gaat ie namelijk ook stuk.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Dikkekous een auto op contact laten staan is echt niet slecht voor je
bobine!
Dat de auto niet meer wil starten na een lange tijd op contact te hebben laten staan, komt omdat je accu leeg is! ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

Raymond:

welke bougies heb je nu gebruikt, ik lees namelijk dat het opgelost is (ik vermouth DENSO)
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

tot nu toe idd nog geen problemen... heb een setje denso's kunnen lenen van iemand en die zitten er nu in..
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

martinenijenhuis schreef:Dikkekous een auto op contact laten staan is echt niet slecht voor je
bobine!
Dat de auto niet meer wil starten na een lange tijd op contact te hebben laten staan, komt omdat je accu leeg is! ;)

Groetjes M&M


uhh NEE 8)
Plaats reactie