Bougies opgelost
Moderator: Moderators
Bougies opgelost
Hallo allemaal,
Opgelost, ander merk bougies!
Alvast bedankt!
Opgelost, ander merk bougies!
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Raymond op 18 nov 2008, 15:39, 2 keer totaal gewijzigd.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
wat is stuk??
bougie gaat niet zomaar stuk..
enige wat het kan zijn is dat je door een niet goeie sterke vonk telkens roetneerslag krijgt op de electrode met als gevolg dat ie minder gaat lopen...
haal eens paar bougies eruit en kijk adhv de faq eens wat de staat is:
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=618
bougie gaat niet zomaar stuk..
enige wat het kan zijn is dat je door een niet goeie sterke vonk telkens roetneerslag krijgt op de electrode met als gevolg dat ie minder gaat lopen...
haal eens paar bougies eruit en kijk adhv de faq eens wat de staat is:
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=618
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
nee,
want te rijk is als je teveel brandstof in het mengsel hebt tov zuurstof...
dit kan dan weer veroorzaakt worden door bijv een kapotte lambdasonde..
als de lambdasonde kapot zou zijn zou deze moeten voorkomen tijdens het uitlezen van de ECU ( zie ook de FAQ hoe dit te doen dmv een ledje en 2 draadies; bij OBD1 model)
maar goed het kan ook best de ontsteking zijn, en een probleem vinden met de ontsteking is altijd beetje moeilijk aangezien dit een wijde range aan fouten kan geven
want te rijk is als je teveel brandstof in het mengsel hebt tov zuurstof...
dit kan dan weer veroorzaakt worden door bijv een kapotte lambdasonde..
als de lambdasonde kapot zou zijn zou deze moeten voorkomen tijdens het uitlezen van de ECU ( zie ook de FAQ hoe dit te doen dmv een ledje en 2 draadies; bij OBD1 model)
maar goed het kan ook best de ontsteking zijn, en een probleem vinden met de ontsteking is altijd beetje moeilijk aangezien dit een wijde range aan fouten kan geven
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
@Turbulence
Ik heb de auto laatst nog uitgelezen dmv de LED manier en deze gaf geen fouten aan.
@Dikkekobus
Een andere warmtegraad heb ik zelf ook al eens aan gedacht.
Ik heb de auto laatst nog uitgelezen dmv de LED manier en deze gaf geen fouten aan.
@Dikkekobus
Een andere warmtegraad heb ik zelf ook al eens aan gedacht.
Laatst gewijzigd door Raymond op 18 nov 2008, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Dikkekobus schreef:probeer anders eens een andere hitte graad bougie, onsteking kan niet stuk gaan vanwege slechte kabels/bougie betekend alleen meer weerstand dus slechtere vonk en geen kapotte ontsteking dus
zou 1 graadje warmer kunnen nemen..
normaal staat voor de mx3 bkr7 volgens mij
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten