Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)
Moderator: Moderators
Yence
Super-Pilot
Berichten: 1085 Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:
Bericht
door Yence » 18 apr 2008, 22:54
Die van Energy zijn iets zachter. Die van SRD zijn de hardst mogelijke bussen geloof ik. Die van Energy kan je met de hand nog iets (minimaal) induwen.
turbulence
Super-Pilot
Berichten: 5868 Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:
Bericht
door turbulence » 18 apr 2008, 23:02
en deze zijn te koop waar?
voor escort passen gewoon ook op v6?
hebben ze nog meer in hun program als bushings? voor als je bijv je hele ophanging wil aanpakken..
en hoe is de drive? wordt alles nog stugger en harder?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Yence
Super-Pilot
Berichten: 1085 Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:
Bericht
door Yence » 18 apr 2008, 23:18
Op mx-3.com staan complete tutorials om de meeste bushings te vervangen, maar ze hebben bijna allemaal aanpassingen nodig (de draagarmen e.d. uiteraard).
De bushings die ik heb zijn idd voor de escort (TTL bussen), hiervan zouden de 2 kleinste moeten passen, maar dat doen ze dus helaas niet.
Yence
Super-Pilot
Berichten: 1085 Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:
Bericht
door Yence » 26 apr 2008, 16:52
Vandaag bij Fabian een V6 crossmember voor de vooras op gaan halen. Bleek thuis dat de draagarmen van m'n mx er niet op voorbereid zijn :( en het is zo 1,2,3 ook niet passend te maken. Het zijn dus waarschijnlijk alleen de laatste bouwjaren geweest dat de dohc 4cyl. draagarmen had waarop de balk zonder aanpassingen past.
Jammer, was erg benieuwd naar hoe het zou rijden.
raymondmx-3
Co-Pilot
Berichten: 450 Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals
Bericht
door raymondmx-3 » 27 apr 2008, 12:05
en je kunt ook niet de draagarmen krijgen van die modellen, bv bij: Fabian
Yence
Super-Pilot
Berichten: 1085 Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:
Bericht
door Yence » 27 apr 2008, 13:02
Dat zou idd de oplossing zijn, V6 draagarmen, maar dan moet weer alles eronder uit. Ik laat het voorlopig gewoon hierbij.
Yence
Super-Pilot
Berichten: 1085 Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:
Bericht
door Yence » 27 apr 2008, 13:04
Het zit 'm overigens niet in het bouwjaar. M3nace was vandaag hier, en zijn mx had dezelfde draagarmen als de mijne. Die van M3nace is een '98 er.
raymondmx-3
Co-Pilot
Berichten: 450 Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals
Bericht
door raymondmx-3 » 27 apr 2008, 13:42
dus het voordeel is dat je van elke v6 de draagarmen kunt pakken,
is toch weer net iets makkelijker zoeken
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 27 apr 2008, 18:51
Erg klote voor je dat je tegen deze problemen aanloopt !!
Je probeert in ieder geval je mx wel erg uniek te maken en je doet dingen die niet veel andere doen
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Yence
Super-Pilot
Berichten: 1085 Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:
Bericht
door Yence » 27 apr 2008, 22:29
tja, iemand moet proefkonijn zijn ej