Koelslangen zuigen plat

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Ik heb vandaag de dop vervangen, de slangen zuigen nog steeds een heel klein beetje plat maar niet dat ze helemaal vacuum trekken en leeg raken. Ik weet niet of het normaal is dat de slangen een beetje samen trekken als de motor afkoelt? Als dit normaal is, is het probleem opgelost. Zo niet, vind ik het erg vreemd..

Is er een manier waarop ik kan controleren of er wel echt water uit het expansievatje word getrokken? En als dit niet het geval is, waar zou dit aan kunnen liggen? (slangetje & nippel is schoon!)
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Raymond schreef:Is er een manier waarop ik kan controleren of er wel echt water uit het expansievatje word getrokken? En als dit niet het geval is, waar zou dit aan kunnen liggen? (slangetje & nippel is schoon!)

Ja, dan moet het niveau gedaald zijn als de motor is afgekoeld.
Het slangetje tussen radiator en tankje is niet verstopt met stukjes rubber of andere vuiligheid?
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Heb het hele circuit gespoeld en een originele dop op de sloop gehaald... alles werkt weer zoals het hoort ;) :) Bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Weer een blije mx-3 bestuurder dankzij de goede hulptips van de technische commissie . ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

haha klopt ;) Gelukkig is het nu verholpen en kan ik me weer op de rest gaan concentreren!....

Bedankt allemaal :bier:
Plaats reactie