Stotteren -> Opgelost!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cooknl
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:44
Locatie: Near Amsterdam

Bericht door cooknl »

Raymond schreef:Oke,

Maar er moet toch wel nog ergens iets in gegraveerd staan ofzo? Want ik ga natuulijk niet mijn nieuwe ontsteking bij de dealer bestellen.

Wat ik ook vreemd vind, ik heb een OBD1 ECU (ik kan hem ook zelf uitlezen). Ik heb even met Tiga gesproken en die zei dat je daar dus ook de originele ontsteking bij zou moeten gebruiken, dus die wat op het OBD1 blok heeft gezeten. Die zou moeten zijn omgezet naar het OBD2 blok.
Dus mijn ontsteking zou dus gewoon een oude ontsteking OBD1 moeten zijn want anders zou deze niet samenwerken met de OBD1 Ecu omdat de bedrading dan niet zou kloppen..
Dit MOET dus eigenlijk gewoon een OBD1 ontsteking zijn..


Vor zover als ik weet zijn er allebei de nieuwe en de oude types gebruikt met de OBD1 als voorbeeld de 93 overgangs model naar 94.
Ik heb bv een 94 er met nog steeds obd1 naar mijn weten en het heeft ook de oude type verdeler dus NIET degene die NU op de jouwe zit.

Ik zou dus mijn verdeler er uit halen en meenemen naar waar je de nieuwe gaat kopen, want de auto heeft toch goed gelopen op die verdeoler die er nu in zit??

Rob
Gebruikersavatar
cooknl
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:44
Locatie: Near Amsterdam

Bericht door cooknl »

Aan de andere kant waarom doe je zo moeilijk doe er gewoon een niewe HEI module Bij en als je probleem echt bij de verdeler zit, is het gewoon over met de nieuwe HEI.

Rob
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Heb het probleem opgelost :) :clown:

Gisteren maar gewoon eens een nieuw setje goedkope NGK bougies gekocht en deze in de auto gedraaid. Vervolgens kwam ik er achter dat het oranje draadje dat naar de ontsteking loopt (aan de grote stekker) nog maar met 2 mini draadjes vast hing in de stekker. :nut:

Ik heb dus vervolgens de stekker half uit elkaar gehaald, een stukje draad er tussen gesoldeerd en weer netjes in elkaar gezet zodat het weer goed contact maakt! Et voilà...! De auto loopt als nooit te voren.. gelukkig is het eindelijk opgelost en kan ik nu weer normaal rijden.. :mrgreen:

Nu nog de stabilisatiestangetjes vervangen!
Plaats reactie