Stotteren -> Opgelost!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cooknl
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:44
Locatie: Near Amsterdam

Bericht door cooknl »

MIJN probleem is opgelost, hij loopt weer als een kanonschot. :)

Uiteindelijk gedaan

A) kleppendeksel pakking
B) Verdelerkap vervangen, (koolborsteltje was finaal weg)
C) Nieuwe bougies

Rob
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Fijn voor je dat het opgelost is!

Haha... nu mijn probleem nog :?.
Je hebt dus uiteindelijk de HEI module geplaatst, bougies vervangen, verdelerkap vervangen, en koolborsteltjes vervangen?

Omdat ons probleem zoveel op elkaar leek, kan dit dus voor mij ook een optie zijn.. hoop het maar :roll:

BTW hoe ben je tot de conclusie kleppendekselpakking gekomen? Zag je dit bij de bougie's/kabels?
Gebruikersavatar
cooknl
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:44
Locatie: Near Amsterdam

Bericht door cooknl »

NEE Koolborsteltje is deel van de verdelerkap in het midden , maakt kontakt met het koperen middenstukje van de rotor.

Reden voor kleppendeksel pakking omdat er OLIE in de achterste rechtse bougie gat zat. MAW als je de bougie kabel uiteinde van de BOUGIE af haalde zate er OLIE aan de onderkant van de grote rubberen bougie plug die aan het uiteinde van de bougie kabel zit. Olie is een er goede konduktor dus ging de vonk via de olie en de kop naar massa dus bijna geen vonk naar de bougie, dat had ik op 2 plaatsen.

Perzoonlijk denk ik dat het een kombinatie van de verdeler kap en de olie in de bougie gaten was.

Rob
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

@CookNL: toch maar niet naar de Stealer ;)
Laatst gewijzigd door Raymond op 18 nov 2008, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

wat is het bouwjaar?

1992 of niet ( volgens je frontpage profiel in iedergeval)

dan moet je de k801 ontsteking hebben
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Bouwjaar is idd 92
Laatst gewijzigd door Raymond op 18 nov 2008, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Bouwjaar is idd 92.

Welke van de hieronder genoemden is dan de K801? Is dat de KL01-18-200?

Bitte prüfen, ob eine der folgenden Nummern
auf ihrem Zuendverteiler steht:

KL01 - 18 - 200
KLY1 - 18 - 200
T0T57071
T0T57072
175.-€

Auch lieferbar:
BKF01
KF01
KF34
KF61
K834
T0T52071
T0T52071A
T0T52171
T0T57171
T0T57271
249.-€

Motoso link
Laatst gewijzigd door Raymond op 18 nov 2008, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Kan iemand aan de foto's hierboven zien wat voor een ontsteking ik heb? Of mij vertellen waar ik dit kan aflezen? (uitgezonderd het stickertje).
Gebruikersavatar
cooknl
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:44
Locatie: Near Amsterdam

Bericht door cooknl »

Ray

Als je op www.hbase.nl kijkt heb jij verdeler kap nummer j5323021 nodig.
Dit kan je zien aan de grote ronde circle rechts beneden op het plaatje, dit is voor het NIEUWE type ontsteking en die ronding daar is het LOKATIE PEN systeem om de de kap op de juiste plaats te houden/zetten.

Ik moet de oude / overgangs type gebruiken op mijne.

Ook een idee als je naar de dealer of heine of waar de onsteking gaat halen je oude kap meenemt kunnen ze je de juiste meegeven.

Rob
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Oke,

Maar er moet toch wel nog ergens iets in gegraveerd staan ofzo? Want ik ga natuulijk niet mijn nieuwe ontsteking bij de dealer bestellen.

Wat ik ook vreemd vind, ik heb een OBD1 ECU (ik kan hem ook zelf uitlezen). Ik heb even met Tiga gesproken en die zei dat je daar dus ook de originele ontsteking bij zou moeten gebruiken, dus die wat op het OBD1 blok heeft gezeten. Die zou moeten zijn omgezet naar het OBD2 blok.
Dus mijn ontsteking zou dus gewoon een oude ontsteking OBD1 moeten zijn want anders zou deze niet samenwerken met de OBD1 Ecu omdat de bedrading dan niet zou kloppen..
Dit MOET dus eigenlijk gewoon een OBD1 ontsteking zijn..
Plaats reactie