lamjanus schreef:Toch wel balen dat al die chippies voor OBD1 motoren zijn....met een RVS uitlaat systeem vanaf de kat win je ook niet echt iets of wel.
idd jammer dat er geen chip is voor OBD2, ook niet voor de klze's helaas
Met een gasinstallatie moet je trouwens wel uitkijken met het tunen van je motor.
Valt toch niet veel te tunen voor een OBD2 uit `98.....hoezo niet op gas tunen? systeem is gekoppeld aan benzine ECU dus lijkt me niet echt een probleem.
De verbrandingstemperatuur wordt hoger bij LPG en de warmteoverdracht van de kleppen naar de kop wordt minder omdat er in LPG geen loodvervanger zit. Hiervoor is echter wel iets te krijgen, een systeem wat achteraf wordt ingebouwd en loodvervanger inspuit.
Ik kan me voorstellen dat je, als je chiptuning toepast, de motor buiten de specificaties van de fabrikant laat draaien. Hierdoor kan je extra slijtage krijgen, bijvoorbeeld door hogere temperaturen. Dit gecombineerd met de extra slijtage (en misschien nog hogere temperatuur) door LPG.... (vul maar in)
Van de andere kant is lpg een stuk 'klopvaster' dan benzine wat betekend dat hij veel minder snel gaan pingelen dan bij het tunen van benzine lopende motoren
maar het nadeel is idd de temperatuur die erbij ontstaat. maar ook dat is acceptabel