Stotteren -> Opgelost!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

dat hij iets hoger in de toeren gaat lopen als je de koppeling indrukt komt omdat er een schakelaar achterop je koppelingspedaal zit die het stationair toerental iets laat stijgen waardoor wegrijden vermakkelijkt wordt.. ( ideaal systeem :mrgreen: )

maar bij jou speelt miz nog steeds ook mee dat die tempsensor niet goed aangesloten is.

ik denk dat je daar ook gewoon eerst eens in moet voorzien en dan verder te gaan zoeken/proberen..

baat het niet, dan schaadt het ook niet...

benzinefilter is rond de 30 euro, en kan ook zeker wel problemen veroorzaken, zeker als je vaak de tank plat leeg rijdt..

@ hiwo;

wat voor layout bedoel jij dan? van ecu??
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

nee, die van de diagnostics stekker.
Gebruikersavatar
cooknl
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:44
Locatie: Near Amsterdam

Bericht door cooknl »

Hiwo schreef:ff snel een vraagje tussendoor , is de pin layout van obd2 het zelfde als obd1 ? kan alleen maar een schema van obd1 vinden....


Hiwo,

Als je het klepje opent zal je in het klepje de juiste benaming vinden van ieder pinnetje, dus maakt niet uit als je maar de juiste pin benaming gebruikt.

Voor de afstelling moet je dus pin genaamt TEN en pin genaamt GND overbruggen, met bv een paperclip of een verbogen hanger van een kerstbal. ;)


Rob
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

ow.. ik heb net even gekeken maar staat verder niks bij.. k ga het even weer bekijken :P
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

turbulence schreef:dat hij iets hoger in de toeren gaat lopen als je de koppeling indrukt komt omdat er een schakelaar achterop je koppelingspedaal zit die het stationair toerental iets laat stijgen waardoor wegrijden vermakkelijkt wordt.. ( ideaal systeem :mrgreen: )


Dit komt niet voor als ik de koppeling in trap, dan blijft hij gewoon.. maar als ik hem in de 1 (of 2,3 maakt niet uit) zet, dan gaat hij omhoog in toeren. Ik weet niet of dit iets met een andere sensor te maken heeft, heb eens iets gelezen over een neutraalstandsensor.

Ik kan die sensor bij mij nergens in draaien, dan zou ik een slang stuk moeten maken, en daar een adapter (waar te krijgen?? :euh: ) tussen moeten zetten. Kan het eens proberen natuurlijk..
Laatst gewijzigd door Raymond op 13 apr 2008, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cooknl
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:44
Locatie: Near Amsterdam

Bericht door cooknl »

Hiwo,

Kijk aan de binnenkant van het dekseltje wat je omhoog doet om de pinnen te kunnen zien.

Rob
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

heb dat hele blokje binnenste buiten gekeerd , maar geen benamingen... heb even gegoogled en daar zie ik idd connectors waarbij de codes op staan.. maar bij mij niet :? dus k weet nog steeds niet wat wat is...
Laatst gewijzigd door Hiwo op 13 apr 2008, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

@ turb,

als ik nu op autostyle bv deze adapter bestel:
Afbeelding

T-adapter 36mm Silver for watertemp. sensor
T-adapter voor watertemperatuur zender

Kan ik daar dan gewoon de originele temperatuursensor in draaien?? 10 euro voor zo een adapter vind ik nogal meevallen! Alleen ze hebben bij mij de FAN anders aangesloten, hoe kom ik er achter hoe ze dit hebben gedaan?

!!Benzinefilter!! Kan ik niet even (om de benzine filter te testen) een goedkope filter van 3,50 er tussen zetten?
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

Zou iemand mischien een foto kunnen maken, of een schema kunnen plaatsen van de lay-out ? (obd II)

Thnx alvast..
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

gaat dit passen??? dat stuk op het plaatje hierboven?
Plaats reactie