mx3 1.8 24v v6 hoeveel pk kan je er max uithalen
Moderator: Moderators
mx3 1.8 24v v6 hoeveel pk kan je er max uithalen
Mijn vraag is ik zit hier rond te kijken naar tuning,
of ik heb het over het oog gezien maar wat is de max pk wat men heeft gehaald.
zonder dat het blok eronder lijdt.
en wat heeft men daar dan allemaal voor aanpassingen aan gedaan.
mvg Martien
of ik heb het over het oog gezien maar wat is de max pk wat men heeft gehaald.
zonder dat het blok eronder lijdt.
en wat heeft men daar dan allemaal voor aanpassingen aan gedaan.
mvg Martien
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
er staan wel degelijk wat dingen over motorische tuning hier op het forum
maar , elke vorm van motorische tuning , is nooit goed voor je blok
lijdt er altijd wel wat onder.
zo kun je via hier wel een sport chip vinden voor een paar pk extra
een oud club lid verkoopt nos
via jeroentje tuning kun je een turbokit er op laten zetten.
maar , je kan er ook een kl-ze in laten leggen
200 pk onder je pedaal
hier zal je blok niet van lijden , want dit blok is standaard
en dan heb je zo nog wat kleine dingen :
uitlaat systeem
brandstof druk regelaar
benzine pomp
bougies en kabels
luchtfilter
rangen
ga zo maar door
gebuik de zoekfuntie maar eens op 1 van deze onderwerpen
maar , elke vorm van motorische tuning , is nooit goed voor je blok
lijdt er altijd wel wat onder.
zo kun je via hier wel een sport chip vinden voor een paar pk extra
een oud club lid verkoopt nos
via jeroentje tuning kun je een turbokit er op laten zetten.
maar , je kan er ook een kl-ze in laten leggen
200 pk onder je pedaal
hier zal je blok niet van lijden , want dit blok is standaard
en dan heb je zo nog wat kleine dingen :
uitlaat systeem
brandstof druk regelaar
benzine pomp
bougies en kabels
luchtfilter
rangen
ga zo maar door
gebuik de zoekfuntie maar eens op 1 van deze onderwerpen
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
inderdaad... het zal wel maxen bij 160-170 pk... meer kan wel, met een hogere boost draaien maar dan kom je weer bij de belemmerende factor van de standaard internals die dit gewoon niet goed aan kunnen.
1.8 is zeker een leuk blok, past goed bij de auto, maar voor de meeste ''bang for your bucks'' zou ik eerder ook eens denken over een swap naar DE/ZE..
DE/ZE heeft al een goed basis vermogen/koppel en is naar mijn idee perfect passend bij de auto... goed vermogen, goed hanteerbaar nog, houdt er rekening mee dat hoe meer vermogen je wilt wegzetten op de voorwielen hoe minder fijn de rijdbaarheid wordt want er is natuurlijk een grens...
ZE ben je een keer rond de 3000 kwijt incl inbouw maar dan heb je echt een fijn vermogen onder je rechtervoet, en doe je geen afbraak aan de stevigheid van de internals wat je wel zult doen als je (hoog) gaat boosten...
je kunt natuurlijk ook tevreden zijn met wat je hebt en gewoon die basis goed uitwerken..
goed flowend in en uitlaattraject, chipje eventueel... is wel de goedkopere manier waar je vaak niet enorm veel vermogen mee wint maar waar het allemaal wel soepel en goed blijft lopen
1.8 is zeker een leuk blok, past goed bij de auto, maar voor de meeste ''bang for your bucks'' zou ik eerder ook eens denken over een swap naar DE/ZE..
DE/ZE heeft al een goed basis vermogen/koppel en is naar mijn idee perfect passend bij de auto... goed vermogen, goed hanteerbaar nog, houdt er rekening mee dat hoe meer vermogen je wilt wegzetten op de voorwielen hoe minder fijn de rijdbaarheid wordt want er is natuurlijk een grens...
ZE ben je een keer rond de 3000 kwijt incl inbouw maar dan heb je echt een fijn vermogen onder je rechtervoet, en doe je geen afbraak aan de stevigheid van de internals wat je wel zult doen als je (hoog) gaat boosten...
je kunt natuurlijk ook tevreden zijn met wat je hebt en gewoon die basis goed uitwerken..
goed flowend in en uitlaattraject, chipje eventueel... is wel de goedkopere manier waar je vaak niet enorm veel vermogen mee wint maar waar het allemaal wel soepel en goed blijft lopen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
lamjanus schreef:Toch wel balen dat al die chippies voor OBD1 motoren zijn....met een RVS uitlaat systeem vanaf de kat win je ook niet echt iets of wel.
nee niet echt. ik heb het zelf ook en een rvs spruitstuk highflow katvervanger etc. maar merk er niet echt veel van. vind het geluid nu wel een stuk mooier.
als je wat motorische tuning wilt doen raad ik echt de KL-ZE aan dat merk je wel . ik heb het nu 1,5 jaar geleden gedaan en ik heb er elke dag nog plezier van.
Auto is te koop!! PM of MAIL
M-Xtreme schreef:lamjanus schreef:Toch wel balen dat al die chippies voor OBD1 motoren zijn....met een RVS uitlaat systeem vanaf de kat win je ook niet echt iets of wel.
nee niet echt. ik heb het zelf ook en een rvs spruitstuk highflow katvervanger etc. maar merk er niet echt veel van. vind het geluid nu wel een stuk mooier.
als je wat motorische tuning wilt doen raad ik echt de KL-ZE aan dat merk je wel . ik heb het nu 1,5 jaar geleden gedaan en ik heb er elke dag nog plezier van.
Haha! Dat snap ik....kost alleen iets meer en heb er nog geen jaar een dure gasinstallatie inliggen. Misschien alleen een rvs uitlaat dan, oude rammelt er bijna onderuit.
lamjanus schreef:Toch wel balen dat al die chippies voor OBD1 motoren zijn....met een RVS uitlaat systeem vanaf de kat win je ook niet echt iets of wel.
idd jammer dat er geen chip is voor OBD2, ook niet voor de klze's helaas
Met een gasinstallatie moet je trouwens wel uitkijken met het tunen van je motor.
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer: