automatische vergrendeling enz

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

martien76
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 apr 2008, 12:08
Locatie: helmond

Bericht door martien76 »

terug bij de dealer geweest heeft hem uitgelezen en is de klopsensor aka knocksensor moest ie bestellen en wordt dinsdag gratis gerepareerd.

duur mechanisme was effe afstellen dus ook weer goed raam mechanisme was niet kapost maar door dat ie ergens tegen aankwam ging ie niet goed naar boven du sdat is ook al opgelost dus alleen dinsdag de sensor nog dinsdag.

bedankt voor jullie info,

zal wel een keer foto`s plaatsen van mijn mx3 hij is niet uitgebouwd dus standaard.

zal kijken waar ik de foto`s hier op het forum kan zetten mvg Martien
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Mooi dat dat weer geregeld is. :bier:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

martien76 schreef:terug bij de dealer geweest heeft hem uitgelezen en is de klopsensor aka knocksensor moest ie bestellen en wordt dinsdag gratis gerepareerd.


weet hij al hoe lekker klusje dat is :mrgreen: is ie wel mooi tijdje mee bezig...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Hahaha als dit de krukassensor is... dan heeft ie inderdaad nog wel even iets te doen :lol:

Heb hem net vorige week zelf vervangen en met heeeeeeel veeeeeeeel geduld zit dat ding er nu eindelijk op... :roll:

Maargoed, fijn dat het zo opgelost is geworden!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Raymond schreef:Hahaha als dit de krukassensor is... dan heeft ie inderdaad nog wel even iets te doen :lol:

Heb hem net vorige week zelf vervangen en met heeeeeeel veeeeeeeel geduld zit dat ding er nu eindelijk op... :roll:

Maargoed, fijn dat het zo opgelost is geworden!


krukassensor is miz niet zo moeilijk, alleen enorm weinig ruimte rondom de distributie etc...

de knocksensor is ander verhaal. deze zit onder je inlaatspruitstuk, en die zit achterop met een niet zo makkelijke bout vast :mrgreen:

dan moet de hele inlaat los, gasklephuis eraf, VRIS slangen en div vacuumslangen los..

en dan moet de sensor er nog uit, laat die nu net onder doorgaande koelbuis zitten die vanaf je thermostaat komt dus moet je koelssysteem dus eerst ook leeg..

dus genoeg werk, en dan maar hopen dat ze alles goed terug zetten 8)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
martien76
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 apr 2008, 12:08
Locatie: helmond

Bericht door martien76 »

Hahah hoeveel tijd zit erin wat hij denkt het een een klein dagje te doen want ik zou erop wachten ivm heb maar 1 auto dat is deze nu.

Dus haha hoop dat ie het optijd af heeft wat moet in de middag de kids weer ophalen :blink:


Maar als er weer wat is of ik heb vragen kan ik ook bij de club monteur terecht denk ik toch??

want ben van plan om deze auto lang te rijden Mvg Martien(fijn weekend allemaal :bier:
martien76
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 apr 2008, 12:08
Locatie: helmond

Bericht door martien76 »

turbulence schreef:
Raymond schreef:Hahaha als dit de krukassensor is... dan heeft ie inderdaad nog wel even iets te doen :lol:

Heb hem net vorige week zelf vervangen en met heeeeeeel veeeeeeeel geduld zit dat ding er nu eindelijk op... :roll:

Maargoed, fijn dat het zo opgelost is geworden!


krukassensor is miz niet zo moeilijk, alleen enorm weinig ruimte rondom de distributie etc...

de knocksensor is ander verhaal. deze zit onder je inlaatspruitstuk, en die zit achterop met een niet zo makkelijke bout vast :mrgreen:

dan moet de hele inlaat los, gasklephuis eraf, VRIS slangen en div vacuumslangen los..

en dan moet de sensor er nog uit, laat die nu net onder doorgaande koelbuis zitten die vanaf je thermostaat komt dus moet je koelssysteem dus eerst ook leeg..

dus genoeg werk, en dan maar hopen dat ze alles goed terug zetten 8)


pff dan zal ik die man goed in de gaten houden en erbij blijven,

en copie jouw beschrijving in kladblok kan ik dat uitprinten zodat ik kan zien of die het allemaal juist uitvoerd.

Dat kost hem geld ;) Gr Martien
martien76
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 apr 2008, 12:08
Locatie: helmond

Bericht door martien76 »

knocksensor = klopsensor toch want dat gaf die aan
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

jah is zelfde....

knocksensor, klopsensor, pingelsensor... you name it..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie