Stotteren -> Opgelost!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Neem anders een extra watertemperatuur sensor+meter, waar we het eerder over gehad hebben.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Klopt.. maar dan heb ik die losse stekker nog niet aangesloten, dat is juist waar het hier volgens mij om gaat. Maar nogmaals, zoals jij ook zegt.. ik denk niet dat het een probleem is. De Fan slaat gewoon aan, hij springt niet in noodstand omdat de Fan bij koude motor gewoon uit is. Ik ga het nu eerst even met die krukassensor proberen.. heb dat ding gister gewoon eens los gegooit.. en ben gaan rijden, bleef het zelfde. Dus het lijkt me dat die stuk is.. want of die aangesloten zit of niet, het helpt niets.

Heb hem ondertussen besteld en ga er van uit dat ik hem vandaag of morgen binnen heb. Onderdeel heeft een maand garantie en zou die het dus niet doen kon ik hem terug sturen.

Overigens die losse temperatuursensor gaat er wel komen. Ik ga uit de BG dat middenconsole plaatje eruit slopen met die 3 klokjes erin.
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Heb de sensor vandaag vervangen... Wat een *** werkje.. maargoed.. hij zit er op :)
Laatst gewijzigd door Raymond op 18 nov 2008, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Heeft iemand misschien een bevestiging van wat ik hier boven schrijf?

Overigens.. ik ben me toch aan het bedenken om een HEI module te plaatsen, misschien is het dan over.. je moet toch ergens zoeken! Ik heb Bastian al n PB gestuurd maar nog niets terug.

Nu ben ik op de probe site aan het kijken geweest naar de handleiding voor die HEI module, en die doen vanalles extra?!

http://howto.probe2.probeclub.nl/Probe2 ... el_mod.doc

:blink:

Hoe zit het hier? Ik was in de veronderstelling dat dit na genoeg bijna het zelfde blok was? Maar dit is voor ons dus niet nodig? Alleen de HEI module?

Planning:
- Hei module
- Voorpijp
- TPS Afstellen
Als het dan nog niet over is..
- Temperatuur sensor ECU (hoewel die geen foutcode geeft).
- Weet het niet meer :?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
cooknl
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:44
Locatie: Near Amsterdam

Bericht door cooknl »

En??? Ben je er al uit???

Rob
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Nee niet echt, ik ga eerst de HEI module plaatsen... en anders toch maar eens laten nakijken door een extern iemand..
Laatst gewijzigd door Raymond op 18 nov 2008, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cooknl
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:44
Locatie: Near Amsterdam

Bericht door cooknl »

Raymond, ik heb exact de zelfde problemen, zoals jij ook goed rijden als ie koud is, daarna hikken en stoten.

Ik heb vanmorgen mijn ECU laten uitlezen bij de lokale Mazda dealer en het enige wat er in stond, was dat de onstekings module kapot was. Als ik het goed heb was het de foutcode 04, wat dus betekent onsteking kapot.

Dus ik ga morgen ook een HEI module plaatsen, en durf ik te wedden dat het probleem dan over is. En als je hulp nodig hebt met het plaatsen van de HEI, pm me maar, regelen we wel wat.

Als ik jou was zou ik eerst de module plaatsen, want ik denk dat je dan meteen een stuk blijer zal zijn :angel:

Rob
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

He Rob,

Laat me even iets weten over het resultaat! Ik heb wel is waar geen foutcode mbt de ontsteking.. maargoed.. het probleem schijnt dus het zelfde te zijn. Laat me maar even weten of het iets is geworden, dan ga ik zeker ook een HEI module bestellen bij Bastian. ;)
Gebruikersavatar
cooknl
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:44
Locatie: Near Amsterdam

Bericht door cooknl »

Raymond schreef:He Rob,

Laat me even iets weten over het resultaat! Ik heb wel is waar geen foutcode mbt de ontsteking.. maargoed.. het probleem schijnt dus het zelfde te zijn. Laat me maar even weten of het iets is geworden, dan ga ik zeker ook een HEI module bestellen bij Bastian. ;)


OK Ray doe ik.

Rob
Gebruikersavatar
cooknl
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:44
Locatie: Near Amsterdam

Bericht door cooknl »

HEI module geplaatst maaar......

Hij stotert nog steeds, wel een verbetring maar niet weg, ik denk een 20% verbetering.

Heeft iemand nog meer ideen?

heb kabels en bougies ge daan, luchtklephuis schoon gemaakt.

Maar niks helpt.

Zou het een temp sensor kunnen zijn?

Xedos wat denk jij??

Rob
Plaats reactie