Mogelijkheden voor meer vermogen

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

@Lamjanus: Ik begreep van CootjeV6 dat hij wel een ECU met chip in zijn OBD-2 (latere types MX3) heeft gebruikt.

Edit: dit leverde uiteindelijk problemen op, zie de profielchat van CootjeV6.
Laatst gewijzigd door LeonPG op 05 apr 2008, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Daar hebben jullie het, volgens mij, mis.

De probinator chip is gewoon de goedkope versie van een kl31 of kl36 ecu.

Je schrijft dan eigenlijk (ongeveer) dezelfde informatie van een kl31/36 ecu naar je k8 ecu, met behulp van de chip dan.

Aangezien de probinator chip maar iets van 100 dollar kost en een kl31/36 toch zeker zo'n 250 dollar.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
lamjanus
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2007, 22:12

Bericht door lamjanus »

Ok dan....niet al te veel opties dus voor een ODB2 MX3?? Ik zit toch niet echt te denken aan een 2.5..... :shock:
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Wellicht is het uitschakelen van de EGR (uilaatgas recirculatie) nog een manier om wat extra vermogen uit het blok te halen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

zal weinig helpen
je motor wordt dan wel niet zo meer vervuild
maar vermogen erbij lijkt mij niet
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Ik meen dat door de EGR er ongeveer 10 a 15% van de verbrande uitlaatgassen terug de cilinder in gaat. Hierdoor blijft er minder ruimte over voor vers mengsel. Het lijkt me dat het dan wel wat vermogen kost.
Plaats reactie