Stotteren -> Opgelost!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

:nut:
Laatst gewijzigd door Raymond op 18 nov 2008, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Eigen speurwerk:
02 Crank Position Sensor 2 (NE 2 Signal).
This sensor sends un-conditioned Hall-effect signals to the PCME that the PCME uses to determine crankshaft angular velocity (RPM). It is typically termed "NE2" or "CKP2". This sensor is located low on the engine, on the accessory-side near the crankshaft pulley. It is nestled in behind the dipstick tube.

When Code 2 is present, the PCM ignores it and instead relies on NE1 for crankshaft speed data. This sensor is located in the distributor. This is not the preferred condition since the timing belt tends to make the RPM signals erratic, affecting the PCMs ability to accurately measure crankshaft speed.
Laatst gewijzigd door Raymond op 18 nov 2008, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

er zijn normaal in dit geval 2 sensors in de weer.. de krukas sensor en de krukashoeksensor.

krukassensor is een soort sleepcontactje/magneet welke onderop je motorblok zit net onder de distributie. krukashoeksensor zit in de ontsteking verwerkt.

volgens mij wordt de timing en dus inderdaad ook de inspuiting veranderd als er geen goed signaal is en dit kan als gevolg hebben dat de motor gaat stotteren..

je kan de dealer proberen of www.fordprobestore.co.uk

http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... ts_id=1021

sensortje is niet goedkoop, dus je moet echt even zeker weten of deze echt defect is ( misschien eerst even een oproepje doen via onderdelenzoeker.nl )
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Als je fan direct aanslaat als je de auto op contact zet-start betekent het dat je ecu in noodprogramma is. Je zult dan je temp sensor moeten vervangen, diegene die op de vulneck zit tussen de twee cilinderbanken
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

@Turbulence
Ik kan eentje bestellen via onderdelenzoeker en ik denk dat ik dat dan ook ga doen. Echter.. hoe moet ik deze vervangen? Kan ik de auto gewoon opkrikken en dan de sensor vervangen? Of komt mij dan een hele lading olie tegemoet?

@WhiteFinish
De auto staat nu niet hier.. ik ga straks even testen, maar volgens mij is dit niet het probleem. Zou hij dan niet ook een andere foutcode geven? Namelijk de code die staat voor temp sensor (ECU) ipv die van (FAN)?

Ben even in de manual aan het zoeken geweest en kwam daar het volgende tegen:

Afbeelding

Kloppen de tekst aanduidingen zo hoe ik ze gemaakt heb? Komt er olie uit als ik de sensor vervang of niet?
Laatst gewijzigd door Raymond op 18 nov 2008, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

voorkant/achterkant is oke.
Komt geen olie uit als je de sensor losmaakt.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Okee.. ik ga het onderdeel maar bestellen.. heb alleen 2 mogelijkheden:

Feelders Autodemontage:
30 euro excl. verzendkosten (8 euro) & 1 mnd garantie

Van Deijne:
35 euro ( 15 euro verzendkosten, geen opgave van garantie).

Moet de bedrijven eens bellen, heeft een van jullie ervaring met Feelders? Want prijstechnisch zou deze natuurlijk een stuk aantrekkelijker zijn.
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Ken wel van Deijne, deze zijn wel oke. Doen niet moeilijk over retourneren.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Als je een normaal gedrag van die fan wil hebben zorg dan eerst dat je die temperatuur opnemer in je blok krijgt. Of je moet een andere ecu hebben die dat signaal niet nodig heeft.
Doe dat eerst maar eens en daarna de codes weer uit lezen.

Lukt je dat niet of vragen ze er een vermogen voor dan moeten we maar eens een afspraak maken als je bereid bent ervoor naar Grunn te komen rijden.
Ik heb alle sensoren wel liggen.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Besteld :)
Laatst gewijzigd door Raymond op 18 nov 2008, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie