Leuke MX-3 V6 Gezocht --> GEVONDEN :)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Zie PB.. was vergeten te vragen... is de onderhoudshistorie bekend? Heeft de auto ook echt pas 152k gelopen? Of is er ooit eens met het klokje geknoeit?
Gebruikersavatar
HansieMX3
New member
New member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jan 2007, 17:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door HansieMX3 »

Raymond schreef:Zie PB.. was vergeten te vragen... is de onderhoudshistorie bekend? Heeft de auto ook echt pas 152k gelopen? Of is er ooit eens met het klokje geknoeit?


Nee, hoewel ik geen gegevens heb over de "duitse" periode is die 152k echt wel ok! Dat merk je wel als je er in rijdt :roll:
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

En heb je met Gino nog contact gehad over zijn MX-3 Raymond?
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

marcel v6 schreef:En heb je met Gino nog contact gehad over zijn MX-3 Raymond?


Ja heb ik.. het liefst wil ik zijn auto overnemen omdat ik een mooie betrouwbare mx-3 zoek... het zal dan nu ook weer een liefhebbers auto worden zoals met al mijn auto's. Echter ik zit nog een beetje tegen het financiele aan te hikken... tis voor mij als student niet zo makkelijk om ineens zo'n grote som geld op te hoesten. :roll: Maargoed... ik hoop dat Gino en ik er binnenkort uit komen en dat ik iets weet te regelen. Dit zal ik eind deze week wel weten neem ik aan!
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

IK zal het even tegen hem zeggen dat ie maar wat met jouw moet regelen.
Dan gaat zijn MX tenminste naar een liefhebber.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

Halloo...

Heb eindelijk mijn mx-3 gevonden :)

Een mooie grijze MX-3 uit 1992 met 176.*** op teller. Ding rijdt lekker alleen die uitlaat pffff net iets TE! Maargoed.. ook moet ik de stabilisatiestangetjes vervangen want ik hoor ze rammelen maarja verder rijdt de auto echt perfect en ziet er uit als nieuw :shock:. Zal binnenkort even een profiel aanmaken zodra ik mooie foto's heb want heb nu alleen maar die van de dealer.

Overigens.. ik heb wel nog een vraag... ik heb chrome altezza's in de auto zitten maar het mistlicht doet het achter niet? Zit dit niet in deze lampen? Ik geloof dat het namelijk APK afkeur is als de knop er wel zit maar het niet werkt..

Nog een andere vraag. Misschien kent iemand mijn auto wel FF-TV-56 gekocht bij Janssen garage in Wanssum. Heeft stickers op de auto van "team flatliners" en ik zou het wel leuk vinden als iemand iets informatie heeft over de auto. Heb wel is waar onderhoudsboekjes erbij.. maarja misschien kan mij iemand anders nog iets over de auto vertellen.

Extra's: airconditioning, centrale vergrendeling, elektrische ramen, lichtmetalen velgen, startonderbreker, stuurbekrachtiging.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

mistlamp moet het ook doen in de altezza's

Kan zijn dat het lampje stuk is, of dat de vorige eigenaar de lampen in de zogenaamde "corvet-style" heeft aangesloten. Dat wil zeggen een dubbele achter- remlicht aan iedere zijde, waardoor het mistlicht in gebruik is als een achter-, remlicht.

Suc6 met je nieuwe aankoop, mag je er veel plezier aan beleven.
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

jaa... is corvette style... wat kan ik daar nu het beste mee doen? want dat is natuurlijk APK afkeur?!...
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Gefeliciteerd met je aanwinst! Erg mooie auto in die kleur en met die velgjes.
Hoop dat je er nog veel plezier van zult hebben. :bier:
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

voordat je op apk gaat zul je de lampen moeten demonteren en de corvet style los halen, waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de kabel van het remlicht doorgetrokken naar het mistlicht, wat jij moet doen is deze verbinding loshalen en de verbinding met het mistlicht weer herstellen.

Er is teven een mogelijkheid om corvet style en mistlicht tegelijkertijd te hebben, daarvoor kun je de zoek functie gebruiken, heeft volgens mij te maken met het plaatsen van een diode of iets dergelijks.


Maar aangezien je hem bij een garage koopt zou ik proberen er meteen een nieuwe apk bij te lullen. Vaak is het peanuts voor een garage, maar jij hebt meteen een jaar plezier van je mx voordat ie weer gekeurd moet worden.
Plaats reactie