Klepstoters
Moderator: Moderators
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
X-Centric schreef:is dit een dure ingreep ?
Dit is best een dure grap ja,Ik heb het zelf uitgevoerd dus kan je niet vertellen wat het bij de dealer kost, maar er moet een hoop los en gaat dus bets veel tijd en geld(uurloon) inzitten, de prijs van de veren en moeren zijn het niet.
*Technical service Mazda mx-3.*
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
cristof19 schreef:weet iemand of je een klepstoter per stuk kan kopen of is het per 16 voor de 1600 dan want ik heb er geen 16 nodig.
op h-base.nl staat de prijs wel per stuk 16 € en een sik.
ik weet wel dat je nij opel een klepstoter appart kunt kopen want ne maat van me werkt bij opel
mss weet iemand meer hierover
weet je zeker datr de klepstoter kapot is? blijft hij tikken zowel warm als koud? het is meestal een kwestie van reinigen, de klepstoters hebben kleine gaatjes waardoor de olie druk doorheen moet, als nou 1 van de stoters verstopt zit met opgehoopt vuil dan gaan ze ook tikken maar wil lang niet zeggen dat die stuk is, ik reinig mijn motor 1 maal per 2 jaar met een goedje door mijn olie en ik hoor nooit klepstoters al 13 jaar oud en stil!
*Technical service Mazda mx-3.*
nou ik zal men verhaal eens vertellen
het geluidje hoor ik nu een aantal dagen soms als ik hem starte was het geluid erg overdreven. na een week was er nog een ander geluid bijgekomen.
dus heb ik vandaag men blok opengesmeten, ben wel 5 uurs bezig geweest om de krukaspoelie los te krijgen maarja uitijndelijk toch gelukt.
even daarna cilinderkop erafgehaald en even aan de kant gelegd.
ik kijk direct naar de derde cilinder omdat ik wist dat het daarvan kwam.
dan staat daar een diepe kras in wel een rechte dat was dus al minder en dan is de piston nog langs de bovenkant geraakt. dus die moet gehoond worden of hoe zegggen jullie het ook.
dan ging ik naar men cilinderkop kijken.
bij een bougie heb je die centrale electrode,daar zit een soort porselijnen omhulsel rond of zoiets toch. daar was dus een stuk afbebroken. nog geen 2 maanden oud waren die bougies toen keek ik naar de uitlaatklep die was dus gebarsten en een serieuze deuk erin.
dus volgens mij komt dit van dat stukje porselijn ik zou anders niet weten van wat.
ik heb de klepstoter er nog niet uitgehaald
dus ben ik niet zeker dat het dat is. kan ook de klepzitting zijn.
ik laat dat nog wel weten.
dan ga ik ook maar nieuwe segmenten halen voor op de zuigers.
iemand enig idee wat dit kost.
want menne maat dacht mss dat er een segment geraakt is ofzelfs stuk
maar dat zien we nog wel en dat het daar ook wel door kon komen.
rijnigen gaat dus niet meer
dus die klepstoter moet al zeker vervangen worden
want het is er maar ene.
en de rest van de kleppen ga ik nog roderen.
dit allemaal heb ik en ne maat vandaag vastgesteld.
serieuze stukken dus.
groetjes nijs
het geluidje hoor ik nu een aantal dagen soms als ik hem starte was het geluid erg overdreven. na een week was er nog een ander geluid bijgekomen.
dus heb ik vandaag men blok opengesmeten, ben wel 5 uurs bezig geweest om de krukaspoelie los te krijgen maarja uitijndelijk toch gelukt.
even daarna cilinderkop erafgehaald en even aan de kant gelegd.
ik kijk direct naar de derde cilinder omdat ik wist dat het daarvan kwam.
dan staat daar een diepe kras in wel een rechte dat was dus al minder en dan is de piston nog langs de bovenkant geraakt. dus die moet gehoond worden of hoe zegggen jullie het ook.
dan ging ik naar men cilinderkop kijken.
bij een bougie heb je die centrale electrode,daar zit een soort porselijnen omhulsel rond of zoiets toch. daar was dus een stuk afbebroken. nog geen 2 maanden oud waren die bougies toen keek ik naar de uitlaatklep die was dus gebarsten en een serieuze deuk erin.
dus volgens mij komt dit van dat stukje porselijn ik zou anders niet weten van wat.
ik heb de klepstoter er nog niet uitgehaald
dus ben ik niet zeker dat het dat is. kan ook de klepzitting zijn.
ik laat dat nog wel weten.
dan ga ik ook maar nieuwe segmenten halen voor op de zuigers.
iemand enig idee wat dit kost.
want menne maat dacht mss dat er een segment geraakt is ofzelfs stuk
maar dat zien we nog wel en dat het daar ook wel door kon komen.
rijnigen gaat dus niet meer
dus die klepstoter moet al zeker vervangen worden
want het is er maar ene.
en de rest van de kleppen ga ik nog roderen.
dit allemaal heb ik en ne maat vandaag vastgesteld.
serieuze stukken dus.
groetjes nijs
i live my life for a mx-3
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
ja maar hier in belgie mag je niet zomaar een ander blok erin leggen ivm de keuring
daar zijn ze nogal redelijk streng. en die zien zowat alles wat je aan je auto veranderd. hier mag je pas met je wagen doen wat je wil als je een oldtimer hebt en daar moet ik nog 12 jaar op wachten
of je moet het gehomolegeerd krijgen en dat is niet zo simpel.
hoe zit dat bij jullie. mogen jullie dat...
als het hier zo simpel was dan had ik dat al lang gedaan
daar zijn ze nogal redelijk streng. en die zien zowat alles wat je aan je auto veranderd. hier mag je pas met je wagen doen wat je wil als je een oldtimer hebt en daar moet ik nog 12 jaar op wachten
of je moet het gehomolegeerd krijgen en dat is niet zo simpel.
hoe zit dat bij jullie. mogen jullie dat...
als het hier zo simpel was dan had ik dat al lang gedaan
i live my life for a mx-3