Mogelijkheden voor meer vermogen
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
- Locatie: heerhugowaard
RichMX-3 schreef:Charlie schreef:zijn deze chips ook beschikbaar voor 4 cyl 1.6? Zal waarschijnlijk niet he?
nee helaas niet........... anders had ie er al ingezeten bij mij
de goedkoopste en snelste manier van meer pk, is de timming iets vervroegen maar let wel op de egt dat die niet in cruise speed te hoog wordt en bij het kort sprinten de egt niet te hoog is je kan dan ongveer 10 pk meer uithalen ook meer koppel onderin.
ik heb het niet zo met chips de fuel curve en met name timming word aangepast dus dat kan je handmatig doen.
justice
toni_correia schreef:RichMX-3 schreef:Charlie schreef:zijn deze chips ook beschikbaar voor 4 cyl 1.6? Zal waarschijnlijk niet he?
nee helaas niet........... anders had ie er al ingezeten bij mij
de goedkoopste en snelste manier van meer pk, is de timming iets vervroegen maar let wel op de egt dat die niet in cruise speed te hoog wordt en bij het kort sprinten de egt niet te hoog is je kan dan ongveer 10 pk meer uithalen ook meer koppel onderin.
ik heb het niet zo met chips de fuel curve en met name timming word aangepast dus dat kan je handmatig doen.
en jij kan dat fixen ??????
meer koppel is altijd fijn
anders wordt het hoog tijd voor een pbtje
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
-
- New member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
- Locatie: heerhugowaard
RichMX-3 schreef:toni_correia schreef:RichMX-3 schreef:Charlie schreef:zijn deze chips ook beschikbaar voor 4 cyl 1.6? Zal waarschijnlijk niet he?
nee helaas niet........... anders had ie er al ingezeten bij mij
de goedkoopste en snelste manier van meer pk, is de timming iets vervroegen maar let wel op de egt dat die niet in cruise speed te hoog wordt en bij het kort sprinten de egt niet te hoog is je kan dan ongveer 10 pk meer uithalen ook meer koppel onderin.
ik heb het niet zo met chips de fuel curve en met name timming word aangepast dus dat kan je handmatig doen.
en jij kan dat fixen ??????
meer koppel is altijd fijn
anders wordt het hoog tijd voor een pbtje
ja met de strobe light de timming ongeveer met 2 a 5 graden vervroegen tot 10 graden kan ook maar dan moet je echt euro 98 tanken.
als je dohc hebt met verstelbare camgears moet je de overlap time verkleinen dus de inlaat en de uitlaat nokkenas ieder twee graden naar elkaar toe draaien, dit is een indicatie.
justice
Ik zou wel eens wat ROLLENBANK vergelijkingen willen zien.
Tiga wat kan ons op papier laten zien, zou best leuk zijn als de motor bv by 1500 toeren 3 pk meer heeft maar bij 5000 toeren 15 pk, zo een soort verandering kan je duidelijk voelen.
En wat doet het met het verbruik kan je er van uit gaan dat als de motor meer efficient loopt hij ook minder benzine verbruikt?
Zou best leuk zijn dit soort info van onze chiptuners te krijgen
Rob
Tiga wat kan ons op papier laten zien, zou best leuk zijn als de motor bv by 1500 toeren 3 pk meer heeft maar bij 5000 toeren 15 pk, zo een soort verandering kan je duidelijk voelen.
En wat doet het met het verbruik kan je er van uit gaan dat als de motor meer efficient loopt hij ook minder benzine verbruikt?
Zou best leuk zijn dit soort info van onze chiptuners te krijgen
Rob
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
RichMX-3 schreef:ik heb sohc en rijd altijd op v-power, maar wat voor vermogenstoename kan ik een beetje op rekenen? welk merkbaar ?
en zal die veel rijker gaan lopen?
en is het niet slecht voor je blok?
daarom dus die euro95 tanken ivm hogere klopvastheid van de benzine... je hebt dan minder kans op detonatie/pingelen...
het zal vast wel iets schelen maar vraag me af of je hiermee veel winst behaald, volgens mij verschuif je je koppel/pk curve gewoon wat
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten